Kraj

Reklama

Marketing

Top news

Aldi ze wzrostem nakładów marketingowych o 65% w 2021 r.

Wzrost wiązał się m.in. z wprowadzeniem pod koniec 2021 r. reklamy telewizyjnej.

Z ogłoszonego przez Aldi podsumowania wyników za ub.r. wynika, że łączne nakłady niemieckiej sieci dyskontowej na inwestycje w Polsce zamknęły się kwotą 560 mln zł, a obroty ze sprzedaży wzrosły o 20% w porównaniu z rokiem 2020. Otwarto 39 nowych sklepów, przez co marka jest już obecna w każdym województwie. W ostatnich 5 latach liczb sklepów sieci w naszym kraju wzrosła o 70%. W ub.r. nacisk położono na północną i wschodnią Polskę, gdzie szyld Aldi był dotąd mało znany. W już istniejących sklepach nastąpiły przebudowy, których celem było wzmocnienie więzi z klientem i pozyskanie nowej grupy konsumentów. Z myślą o obsłudze nowych lokalizacji 14 września otwarto nowe centrum dystrybucyjne w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą o powierzchni ponad 43 tys. mkw., planowane są kolejne.

Chcąc zwiększyć rozpoznawalność marki, Aldi wprowadziło pod koniec 2021 r. reklamę telewizyjną (kampania “Aldi ma to coś” przygotowana przez agencję Opus B), co wiązało się ze znacznym wzrostem nakładów na komunikację marketingową (o 65% rok do roku).

– Będziemy kontynuować obraną strategię intensywnego rozwoju Aldi w Polsce, która jednocześnie zakłada
osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w perspektywie trzech lat – mówi Wojciech Łubieński, prezes zarządu Aldi w Polsce. Obecnie koszty operacyjne nadal przewyższają przychody ze sprzedaży sieci.

Aldi ma w Polsce 221 sklepów i zatrudnia blisko 4 tys. pracowników.