Kraj

AliExpress łączy zakupy z rozrywką podczas globalnego festiwalu 11 listopada

Doroczny Festiwal Zakupów, w br. po raz pierwszy z udziałem polskich influencerów na platformie Connect, potrwa od g. 9 rano 11 listopada do g. 9 rano 13 listopada.

Konsumenci mogą liczyć podczas Festiwalu Zakupów 11.11 na rabaty sięgające nawet 70%. Dostawy realizuje Alibaba Group Cainiao Smart Logistics Network we współpracy z lokalnymi partnerami – Pocztą Polską, InPostem i DHL. Chińska platforma e-commerce od początku pandemii zainwestowała w usprawnienie logistyki, by doprowadzić  do znacznego skrócenia czasu dostawy całego asortymentu dostępnego na platformie. W sierpniu br. Cainiao uruchomiło nowe połączenie lotnicze, która przyspieszyło średni czas dostawy między Chinami a Polską o ponad 80% w porównaniu z ub.r. Wybrane towary docierają do polskich konsumentów już w 10 dni roboczych. Użytkownicy standardowej metody wysyłki AliExpress mogą również skorzystać z dostawy do ponad 9 tysięcy paczkomatów InPost w całej Polsce. – Podczas Festiwalu Zakupów 11.11 polscy konsumenci będą mogli dodatkowo skorzystać z szybkiej 3-dniowej dostawy wybranych produktów, które będą wysyłane bezpośrednio do Polski – powiedział Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią.

Z badań, na które powołuje się AliExpress, wynika, że konsumenci są obecnie bardziej skłonni do wypróbowywania nowych rzeczy, w tym robienia zakupów przez media społecznościowe, łącząc to np. z oglądaniem transmisji na żywo. Poprzez platformę Connect AliExpress rozwija obecnie koncept shoppertainment, czyli łączenia zakupów z rozrywką. Platforma umożliwia influencerom na całym świecie uzyskiwanie nowych źródeł dochodów, a markom dostępnym na platformie – wzrost sprzedaży. Polska jest krajem o największej liczbie zapisów na platformę Connect, m.in. za sprawą współpracy z agencją IndaHash dbającej o przygotowanie influencerów do livestreamów. Podczas Festiwalu Zakupów 11.11 po raz pierwszy transmisje na żywo przeprowadzą także polskie gwiazdy, takie jak Adam Zdrójkowski znany z serialu “Rodzinka.pl”.

11 listopada to największe w Chinach święto zakupów online, czyli Dzień Singla (odpowiednik amerykańskiego Black Friday). Obecnie za sprawą Festiwalu Zakupów organizowanego przez Alibaba Group i AliExpress wydarzenie nabrało charakteru globalnego.