Zarząd banku jako winnych tak drastycznego pogorszenia wyników wskazuje epidemię koronawirusa (COVID-19) – z jej powodu bank utworzył 418 mln zł odpisów na ewentualne straty, oraz wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) dotyczący zwrotu części prowizji w przypadku wcześniejszej spłaty kredytów konsumenckich – 190 mln zł. Podobnie jak i inne banki Alior borykał się także z negatywnymi skutkami decyzji Rady Polityki Pieniężnej o obniżkach stóp procentowych.
Dla porównania ING Bank, czwarty największy bank w kraju, na koniec czerwca br. zaraportował spadek zysku netto do 580 mln zł, z 790 mln zł rok wcześniej, a mBank (5. w kraju bank) – spadek zysku netto do 178 mln zł, z 536 mln zł rok wcześniej.
Reklamowo dla Alior Banku pracują: agencja PZL, agencja Infinity i dom mediowy Carat.