Zagranica

Alkohol Diageo najlepiej sprzedaje się na Karaibach

Potentat alkoholowy ogłosił wyniki finansowe za okres do 30 czerwca 2013. Największy wzrost sprzedaży Diageo odnotował w regionie Ameryki Łacińskiej i na Karaibach.

Diageo ogłosił wyniki za rok zakończony 30 czerwca 2013 roku. Globalny gigant uzyskał 6-proc. wzrost. Sprzedaż netto wzrosła do 17,4 mld dol., co stanowi zysk na poziomie 4,75 mld dol.

Łączna wartość wydatków na marketing za cały rok to 2,72 mld dol. Najwięcej przychodów ze sprzedaży netto zanotowała branża spirytusowa (8 proc.). Sprzedaż netto wina wzrosła o 4 proc., piwa spadła o 3 proc. Wśród marek strategicznych Diageo Buchanana zanotowała największy wzrost sprzedaży netto (19 proc.), następny był Crown Royal (17 proc.), Johnnie Walker (13 proc.) i Tanqueray (12 proc.).

W ujęciu rynkowym Ameryka Łacińska i Karaiby odnotowały największy wzrost pod względem przychodów ze sprzedaży netto – 15 proc. (2,22 mld dol.), przy 11-proc. wzroście na wydatki marketingowe w tym regionie.

Afryka, Europa Wschodnia i Turcja odnotowały 10-proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży (3,47 mld dol.) mimo 16-proc. wzrostu na wydatki marketingowe. Diageo zwiększył również wydatki na marketing w Ameryce Północnej o 10 proc., w wyniku czego uzyskał 5 proc. wzrostu przychodów netto ze sprzedaży (5,68 mld dol.).

Marketer zmniejszył wydatki na marketing w regionie Azji i Pacyfiku o 1 proc. i uzyskał 3-proc. wzrost sprzedaży netto (2,54 mld dol.). Europa Zachodnia była jedynym regionem, który odnotował 4-proc. spadek przychodów netto ze sprzedaży (3,38 mld dol.). Diageo obniżył wydatki na marketing w tym regionie o 6 proc.

(M&M Global)