Kraj

Allegro jest nabardziej rozpoznawalnym serwisem zakupowym w badaniu Gemiusa

Za Allegro znalazł się OLX, należący do tej samej grupy.

Allegro jest nabardziej rozpoznawalnym serwisem zakupowym w badaniu Gemiusa
Według najnowszego raportu “E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-commerce Polska” Polacy chętnie kupują przez internet. W rankingu rozpoznawalności serwisów zakupowych w polskiej sieci niekwestionowanym liderem jest platforma Allegro.pl (69 proc.). Marka ta dominuje nie tylko w ogólnej kategorii zakupów online, ale też w wielu poszczególnych kategoriach produktów (np. odzież czy sprzęt RTV/AGD). Drugi w rankingu rozpoznawalności jest serwis OLX.pl (28 proc.). Za tymi dwoma serwisami znalazły się kolejno Zalando (13 proc.), eBay (11 proc.) i Ceneo (10 proc.).

Użytkownicy sieci zostali zapytani o nazwy serwisów i stron WWW, które kojarzą im się ze sprzedażą poszczególnych grup produktów. Najbardziej rozpoznawalną marką sprzedającą produkty spożywcze jest Tesco.pl (wymienione przez 18 proc. respondentów), a z zakupami w aptece internetowej kojarzy się Dbam o Zdrowie – Doz.pl (7 proc.). W kontekście zakupów drogeryjnych w sieci (w tym perfum) najczęściej wymienianą marką jest Rossmann.pl (10 proc.). Z serwisem internetowym sprzedającym multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.) najczęściej kojarzy się Empik.com (17 proc.), który osiągnął także najwyższy wynik wskazań (32 proc.) wśród serwisów sprzedających multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.).

Badanie zostało zrealizowane na próbie 1,5 tys. internautów w wieku 15 lat i więcej w dniach 7-14 kwietnia br. metodą dynamicznych ankiet CAWI.