Kraj

Marketing

Top news

Allegro wciąż rośnie

Ale szykuje się na spowolnienie gospodarcze. Rozwija też biznes w Czechach.

W II kwartale br. wartość obrotów (wartość sprzedaży brutto – GMV) na Allegro, największej w kraju platformie handlu internetowego (e-commerce), wyniosła 12,1 mld zł, co oznacza, że w porównaniu z wartością sprzed roku była o 16% wyższa. Liczba aktywnych kupujących wzrosła w II kwartale o 2,1% r/r, do 13,6 mln. Przychody polskiej części grupy przyspieszyły wzrost do 1,6 mld zł, rosnąc o 22,3% w ujęciu rocznym w II kwartale.
Jednocześnie jednak firma zaznacza, że spodziewa się trudniejszych warunków w gospodarce i przygotowuje się na nie. Allegro zaktualizowało więc swoje prognozy na cały rok dla działalności w Polsce, zakładając wzrost GMV w przedziale 15-17%, przy wzroście przychodów na poziomie 23-26% i wzroście EBITDA o 10-12% r/r. Nakłady inwestycyjne mają się zaś ograniczyć do 650-700 mln zł.
Allegro w pełni przejęło już grupę Mall, przygotowuje swój model marketplace do komercyjnego wdrożenia w Czechach i pracuje nad ustabilizowaniem marż w przynoszącej obecnie straty sprzedaży własnej Mall.