Zagranica

Marketing

Amazon ogranicza liczbę marek własnych

W ubiegłym roku gigant e-commerce zdecydował się wyeliminować wszystkie oprócz 3 ze swoich 30 marek odzieżowych.

Po latach budowania biznesu marek własnych Amazon zaczął go ograniczać w zeszłym roku po rozczarowującej sprzedaży, krytyce ze strony m.in. Federalnej Komisji Handlu i opiniach, że może to kolidować z działalnością firmy polegającą na sprzedaży innych marek. Według danych z 2020 r. Amazon sprzedawał 243 tys. produktów pod 45 markami własnymi, teraz liczba tych marek spadła poniżej 20.

W ub.r. Amazon postanowił wyeliminować 27 ze swoich 30 marek odzieżowych, takich jak Lark & Ro, Daily Ritual i Goodthreads. Niektóre z tych marek pozostają na razie w ofercie, ponieważ firma wyprzedaje zapasy, ale finalnie w dziale odzieży mają pozostać trzy marki własne: Amazon Essentials, Amazon Collection i Amazon Aware. Obecnie firma wycofuje artykuły meblarskie oferowane pod markami własnymi Rivet i Stone & Beam. W centrum zainteresowania firmy pozostaje Amazon Basics – marka, pod którą oferowane są artykuły gospodarstwa domowego i akcesoria techniczne.

Według Amazona marki własne stanowią zaledwie 1% całkowitej sprzedaży detalicznej firmy.

(WSJ.com)