Zagranica

Amazon poszerza ofertę darmowych zwrotów

W Stanach Zjednoczonych jest już ponad 18 tys. punktów, w których klienci Amazona mogą zwrócić produkty.

Do tej pory potentat e-commerce umożliwiał amerykańskim klientom bezpłatny zwrot obuwia, odzieży i artykułów pościelowych. Obecnie można także zwracać urządzenia elektroniczne i AGD ważące poniżej 50 funtów (ok. 22,7 kg). Sieć ponad 18 tys. punktów zwrotu zakupionych towarów w Stanach Zjednoczonych obejmuje sklepy Amazon (4-Stars i Books), wybrane placówki Whole Foods, około tysiąca sklepów Kohl’s i ponad 10 tys. placówek UPS, a także prawie tysiąc punktów Amazon Hub (szafki samoobsługowe). W około 6 tys. punktów (Kohl’s, Whole Foods i UPS) dostępna jest opcja “label-free and box-free” – aby dokonać zwrotu, klient inicjuje proces na stronie internetowej lub w aplikacji, a pracownik punktu skanuje kod QR i zajmuje się wysyłką towaru do Amazona. Zwrot zapłaconej kwoty jest na ogół dokonywany w ciągu dwóch godzin od przyjęcia towaru.

(CNN.com)