Zagranica

Amazon Prime Day w tym roku 13 i 14 października

Gigant e-commerce kilkakrotnie przekładał doroczne święto zakupowe ze względu na pandemię koronawirusa.

Ustalenie terminu Amazon Prime Day na 13 i 14 października oznacza, że sezon zakupów bożonarodzeniowych zacznie się w tym roku wcześniej niż zazwyczaj. Tradycyjne świąteczne szaleństwo rusza w Czarny Piątek, czyli piątek po Święcie Dziękczynienia (w br. 27 listopada).

Prime Day jest organizowany od 2015 r., zazwyczaj w lipcu (w 2019 r. od północy w poniedziałek 15 lipca do północy 17 lipca). Celem wydarzenia jest pozyskiwanie nowych uczestników programu lojalnościowego Amazon Prime (trzeba być jego uczestnikiem, by móc korzystać z ofert specjalnych), promowanie produktów i usług Amazon, a także zwiększenie sprzedaży w okresie letnich wakacji, gdy konsumenci są zazwyczaj mniej skłonni do zakupów.

Prime Day w 2020 r. będzie wyjątkowy nie tylko ze względu na datę. Chcąc pomóc małym i średnim firmom wyjątkowo mocno dotkniętym przez pandemię COVID-19, Amazon przygotował specjalnie z myślą o nich promocję konsumencką. Począwszy od poniedziałku 28 września do 12 października włącznie, uczestnicy programu Prime dostaną 10 dol. do wykorzystania w Prime Day, jeśli wydadzą co najmniej taką kwotę na artykuły oferowane przez sprzedawców z sektora MŚP.

Tak promowano Amazon Prime Day w 2019 roku
Amazon zorganizował dzień ofert specjalnych po raz pierwszy w 2015 r. dla uczczenia 20. rocznicy powstania firmy oraz z myślą o stworzeniu repliki cieszącego się wielkim powodzeniem Czarnego Piątku. W 2018 r. roku Prime Day trwał po raz pierwszy dłużej niż dobę – 36 godzin.