Zagranica

Android po raz pierwszy wyprzedza iOS pod względem przychodów reklamowych

Urządzenia systemu Google'a przynoszą wydawcom prawie 46 proc. pieniędzy z mobilnych reklam display.

Android po raz pierwszy wyprzedza iOS pod względem globalnych przychodów reklamowych z reklam display – wynika z badania instytutu Opera Mediaworks. Urządzenia na system firmy Google przynoszą wydawcom prawie 46 proc. pieniędzy z mobilnych reklam display. Urządzenia iOS mają w tym ujęciu 45,44 proc. rynku. Już wcześniej Android pokonał iOS pod względem generowanych odsłon reklam mobilnych. Tu proporcje w ruchu Android/iOS rozkładają się 65,17 do 22,3 proc. Na tym tle blado wypada system Windows Mobile Microsoftu, który zarówno pod względem generowanych odsłon reklamowych, jak i wpływów reklamowych ma poniżej 1 proc. rynku. Wyprzedza go nawet stary system Symbian stosowany kiedyś w telefonach Nokia oraz system BlackBerry. Ciekawe dane dotyczą też rynku tabletów. Tablety z Androidem (m.in. produkowane przez Samsunga) w minimalnym stopniu generują odsłony reklamowe (2,72 proc. udziału) i przychody (3,31 proc.), co potwierdza tezę, że urządzenia te nie są zbyt aktywnie użytkowane przez swoich właścicieli. Z kolei iPady mają też stosunkowo niewielki udział w odsłonach reklam  – 3,99 proc., ale za to pokaźny, bo ponad 17-proc. udział w revenue reklamowym.