Bank Zachodni WBK postanowił z okazji zbliżających się finałów piłkarskich Mistrzostw Europy UEFA, czyli Euro 2016 r., które zostaną rozegrane od 10 czerwca do 10 lipca we Francji, zrealizować wizerunkowo-produktową kampanię reklamową. Zatrudnił do niej Annę Lewandowską, czyli żonę Roberta Lewandowskiego, najlepszego napastnika polskiej reprezentacji, oraz Mateusza Borka, dziennikarza i komentatora sportowego. Wspólnie będą zachęcać do oglądania meczów oraz kibicowania naszej reprezentacji.
– Anna Lewandowska nie tylko jako żona Roberta, ale też miłośniczka aktywnego trybu życia, diety i świadomego dbania o siebie, której porady są niezwykle popularne, Mateusz Borek jako zawsze świetnie przygotowany merytorycznie komentator “młodego pokolenia”, potrafiący porwać kibiców – podkreśla Iwona Błońska-Orzoł, dyrektor departamentu marketingu Banku Zachodniego WBK.
Kampania potrwa do połowy lipca. Landing page akcji #12zawodnik (12zawodnik.bzwbk.pl) już działa, a 16 kwietnia br. będzie można zobaczyć pierwszy billboard sponsorski, w którym pojawi się Anna Lewandowska wraz z Mateuszem Borkiem. Przez kolejne miesiące w ramach akcji pojawiać się będą różnego rodzaju konkursy i aktywacje. W część z nich zaangażowani zostaną youtuberzy. Równolegle z działaniami wizerunkowymi będzie prowadzona promocja, w której za skorzystanie z oferty banku klienci otrzymają prezent kibica – szalik i opaskę 12. zawodnika.
Za pomysł akcji, założenia strategiczne i realizację odpowiadają agencje z grupy Red8: Red8 Advertising oraz Red8 Digital, za produkcję spotów odpowiada dom produkcyjny Propeller, natomiast media na potrzeby kampanii reklamowych kupuje dla BZ WBK dom mediowy SMG (Starcom).
Anna Lewandowska razem z mężem reklamowała już m.in. sieć komórkową T-Mobile, a samodzielnie reklamowała m.in. markę Gillette (P&G).