Marketing

Top news

Apple odzyskuje status najcenniejszej marki świata

Według rankingu Kantara BrandZ wartość marki Apple to obecnie 947,1 mld dol. Google przesunął się na drugą pozycję, ale jest nadal jednym z najszybciej rosnących uczestników rankingu z wartością marki 819,6 mld dol.

Kolejne miejsca po Apple i Google zajmują: Amazon, Microsoft, Tencent, McDonald’s, Visa, Facebook, Alibaba i Louis Vuitton.

W trakcie ubiegłego roku łączna wartość stu najcenniejszych marek świata (top 100) wzrosła o 23%, osiągając poziom 8,7 trylionów dol., co według Kantara wskazuje na istotną rolę siły marek w nawigowaniu przez wzburzone fale niespokojnej gospodarki światowej.

W roku 2022 swój ranking poprawiło 37 marek, a ponad trzy czwarte wartości całego rankingu wygenerowały firmy amerykańskie. “Media i rozrywka”, “Rozwiązania dla biznesu i technologia” oraz “Handel detaliczny” to kategorie, na które przypada ponad połowa łącznej wartości marek z pierwszej setki rankingu (top 100).

Microsoft, Zara i IBM zostały liderami nowego rankingu zrównoważonego rozwoju. Tesla odniosła niezwykły sukces, awansując w BrandZ na miejsce 29. z pozycji 47. Z kolei Louis Vuitton to pierwsza w historii luksusowa marka, która trafiła do top 10 rankingu i pierwsza marka europejska w top 10 od 2010 r.