Kolejne miejsca po Apple i Google zajmują: Amazon, Microsoft, Tencent, McDonald’s, Visa, Facebook, Alibaba i Louis Vuitton.
W trakcie ubiegłego roku łączna wartość stu najcenniejszych marek świata (top 100) wzrosła o 23%, osiągając poziom 8,7 trylionów dol., co według Kantara wskazuje na istotną rolę siły marek w nawigowaniu przez wzburzone fale niespokojnej gospodarki światowej.
W roku 2022 swój ranking poprawiło 37 marek, a ponad trzy czwarte wartości całego rankingu wygenerowały firmy amerykańskie. “Media i rozrywka”, “Rozwiązania dla biznesu i technologia” oraz “Handel detaliczny” to kategorie, na które przypada ponad połowa łącznej wartości marek z pierwszej setki rankingu (top 100).
Microsoft, Zara i IBM zostały liderami nowego rankingu zrównoważonego rozwoju. Tesla odniosła niezwykły sukces, awansując w BrandZ na miejsce 29. z pozycji 47. Z kolei Louis Vuitton to pierwsza w historii luksusowa marka, która trafiła do top 10 rankingu i pierwsza marka europejska w top 10 od 2010 r.