Kraj

PKO BP rozpoczyna multimedialną ofensywę na rynku korporacyjnym

Bank PKO BP chce zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku usług dla klientów korporacyjnych. Ma mu w tym pomóc projekt Elektronicznego...

Bank PKO BP chce zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku usług dla klientów korporacyjnych. Ma mu w tym pomóc projekt Elektronicznego Doradcy, który na zlecenie banku przygotowała agencja interaktywna HYPERmedia. Doradca Elektroniczny to aplikacja multimedialna, która działa jak komputerowy symulator rozmowy doradcy handlowego banku z klientem korporacyjnym. Klient odpowiada na stawiane pytania, a program modyfikuje na ich podstawie dalsze pytania i w ten sposób identyfikuje potencjalne potrzeby klienta. Nowością jest to, że nie jest to liniowa ścieżka pytań, na które odpowiada każdy z klientów, lecz w zależności od udzielonych odpowiedzi program modyfikuje sekwencje pytań, a w rezultacie rekomendacje – polecane produkty i usługi bankowe z oferty PKO BP. Tomasz Wróbel, dyrektor marketingu klienta korporacyjnego PKO BP, mówi, że jest to pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku bankowym. “Zdajemy sobie sprawę, że Doradca Elektroniczny nie zastąpi nigdy rozmowy z rzeczywistym doradcą handlowym banku, ale jest to bardzo dobre narzędzie wspomagające i zwiększające świadomość marki” – mówi Wróbel. Aplikacja ma spełniać 3 podstawowe cechy: cross-sellingu (program wskazuje te produkty, które uzupełniają ofertę, jaką jest zainteresowany dany klient); edukacji klientów (czasami klienci mają określone potrzeby, ale nie wiedzą, że dany produkt istnieje w ofercie banku) oraz szkolenia pracowników wewnątrz banku. Płyta z programem ma być dostarczona wszystkim obecnym klientom banku, będzie dołączana jako element oferty handlowej dla potencjalnych klientów, dostępna jest również na stronach internetowych banku (korporacje.pkobp.pl). Według Tomasza Wróbla projekt Doradcy Elektronicznego przygotowywany był przez 7 miesięcy, a jego koszt wyniósł sto kilkadziesiąt tysięcy złotych. Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO BP, powiedział: “Jesteśmy silnie utożsamiani jako bank detaliczny, dzięki temu projektowi chcemy wzmocnić nasz wizerunek na rynku klientów korporacyjnych”. PKO BP ma obecnie 3,5 tys. klientów korporacyjnych (tzn. takich, których roczne przychody przekraczają 5 mln zł), według Kłucińskiego cały rynek korporacyjny w Polsce to ok. 15 tys. takich podmiotów. (MB)