Kraj

Polsat Media pracuje nad nową strategią sprzedaży reklam

Polsat Media, spółka sprzedająca czas reklamowy dla kanałów telewizyjnych Polsatu i stacji TV4, pracuje nad nową strategią sprzedaży czasu reklamowego...

Polsat Media, spółka sprzedająca czas reklamowy dla kanałów telewizyjnych Polsatu i stacji TV4, pracuje nad nową strategią sprzedaży czasu reklamowego w tych kanałach. Zarys tej strategii powstanie do końca czerwca br. “W pierwszej kolejności skupiamy się na określeniu naszego stanu posiadania i planów marketingowych związanych z poszczególnymi kanałami oraz określenia możliwych dochodów reklamowych. Analizujemy potrzeby rynku, tak aby nowe produkty zaproponowane przez nas lepiej dostosowywały się do potrzeb klientów” – mówi Maciej Stec, dyrektor zarządzający Polsat Media. Dodaje, że kierownictwu Polsatu zależy na zbudowaniu kilkuletniej strategii, która sprawdzałaby się również po przystąpieniu Polski do struktur Unii Europejskiej. “Obecnie pracujemy m.in. nad nowym narzędziem badawczym, które pozwoli nam precyzyjnie określić przewidywaną oglądalność poszczególnych formatów. W konsekwencji pozwoli nam to na maksymalizowanie przychodów reklamowych stacji wokół tych formatów” – mówi Maciej Stec. Kierownictwo Polsatu chce, by projekt ten, przynajmniej częściowo, został wdrożony w 2004 r. “Warto podkreślić, że Polsat jest w okresie częściowego przeprofilowania widowni. Pierwsze efekty już widać. Stąd nacisk na rozwijanie formuły programu informacyjnego i formatów rozrywkowych” – dodaje szef Polsat Media. Zdaniem Steca Polsat chce też uaktywnić inne formy sprzedaży reklam. “Otwierają się możliwości dla szerokich działań sponsoringowych czy product palcement. Dotychczas słabo komunikowaliśmy fakt, że platforma Polsatu ma duży potencjał związany z usługami interaktywnymi. Chcemy to zmienić” – dodaje Stec. (PM)