Kraj

Agencja PZL największym triumfatorem 8. edycji konkursu Kreatura

Agencja reklamowa PZL zdobyła Grand Prix 8. edycji konkursu Kreatura za film wykonany dla marki Frugo Ego (Krynica Zdrój). Kampania...

Agencja reklamowa PZL zdobyła Grand Prix 8. edycji konkursu Kreatura za film wykonany dla marki Frugo Ego (Krynica Zdrój). Kampania zrealizowana przez agencję PZL dla marki Frugo Ego została też nagrodzona w kilku kategoriach i w sumie ta marka zdobyła dla agencji PZL, oprócz Grand Prix, aż 5 nagród, w kategoriach: napoje film (dwie nagrody, także za drugi film wykonany dla tej marki pt. “Nie dojdziesz’), kampania prasa, kampania multimedialna i materiały promocyjne – opakowania. Pozostali nagrodzeni w tej edycji konkursu Kreatura to agencja reklamowa Saatchi & Saatchi – 5 statuetek: Sony Playstation – prasa, Procter & Gamble “Flash, dezynfekcja wskazana” – kampania multimedialna, plakat i prasa za film pt. “Policjant” dla Toyota Motor Poland (Toyota Corolla). Cztery nagrody dostała agencja reklamowa D’Arcy (G7); dwie z nich w kategorii żywność: dla Masterfoods Polska za film pt. “Magazynier” i dla SM Nowy Targ za “Mleko “Hej!”” oraz dwie w kategorii kampania plakat: dla Fiat Auto Poland, Fiat Stilo “Instalacje”, i dla Radiostacji, “Autorytety polecają” (jedna statuetka), a także w kategorii zdrowie i uroda dla Procter & Gamble, Alldays “Arkady”. Po trzy statuetki otrzymały agencje reklamowe: Ad Fabrika FCB w kategorii motoryzacja prasa dla DaimlerChrysler Automotive Polska, kategoria firma reklama firmy – plakat, dla Opus Magnum, Instytut Adama Mickiewicza, Dni Filmu Polskiego w Hiszpanii, “Popcorn”, oraz reklama własna, kartka świąteczna agencji; Lowe Brand – kategoria napoje prasa dla Browarów Żywiec, “Nasi w Korei” i w kategorii napoje prasa dla firmy Żywiec Zdrój, woda Żywiec, “Żywiec dla kierowców”, oraz nagroda w w kategorii techniki; agencja reklamowa Publicis – za spot dla Castoramy, zgłoszony w kategorii usługi pt. “Ta nie, ta nie”, w kategorii usługi film dla Banku Pekao SA – Fundusz Obligacji “Pioneer” kampania “Lody” i w kategorii kampania telewizyjna dla Indykpolu, Złoty Indyk, kampanie “Baranina” i “Wołowina”. Dwie nagrody otrzymały agencje reklamowe: McCann-Erickson – w kategorii kampania społeczna za pracę dla PCK, akcja charytatywna na rzecz powodzian, oraz w kategorii techniki; Brain w kategorii usługi dla centrum Wola Park, “Uzda”, i w kategorii dom plakat dla firmy Dekorador, kampania “Narzędzia”. Z jedną Kreaturą festiwal zakończyły agencje: Banana Split w kategorii żywność film za film “Magazynier” wykonany dla Masterfoods Polska, agencja NoS/BBDO w kategorii żywność film za kampanię dla firmy Frito Lay, Chipsy Lay’s Max, “Kurczaki”, agencja Tuba – Urząd ds. Nagłaśniania w kategorii kampania radiowa i ta sama agencja za cykl spotów będących codzienną kampanią artykułów z pierwszych stron “Życia Warszawy”. Co roku w czasie Kreatury przyznawane są dodatkowe nagrody w kategorii technika, w której wyróżniono podkategorie: muzyka, scenografia, ilustracja, fotografia, zdjęcia. Na 5 kategorii specjalnych tylko w jednej – ilustracja – nie doszukano się wartości kwalifikujących do nagrody. Nagrodzono natomiast: za muzykę Piotra Gąssowskiego za ścieżkę dźwiękową do filmu “Twarze” zrealizowanego dla Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris (agencja PZL), za zdjęcia filmowe – Clive’a Tickera za film “Prawa gór”, Browar Żywiec SA (agencja Lowe Brand), za scenografię Kreaturę otrzymał Marek Leśniak za film “Teatr cieni” dla Kompanii Piwowarskiej SA (agencja PZL), za fotografię – Erwin Olaf za zdjęcia do “Nescafe Gold” dla Nestle Polska (agencja McCann-Erickson Polska). W jury 8. Kreatury zasiadało 18 członków Klubu Dyrektorów Kreatywnych. Przewodniczącym tego gremium był w tym roku Iwo Zaniewski, dyr. kreatywny agencji reklamowej PZL. Na konkurs wpłynęło w sumie 312 prac, które oceniano w 43 kategoriach. Właścicielem konkursu Kreatura jest wydawnictwo VFP Communications, wydawca m.in. magazynu “Media i Marketing Polska”. Organizatorem Festiwalu Reklamy “Kreatura” jest firma Eskadra. Przebieg głosowania nadzorowała firma Ernst & Young. Odrębne jury Cyber-Kreatury przyznało 6 nagród oraz Grand Prix. W 4 kategoriach nagród nie było. Grand Prix przyznano agencji K2 Internet – za kampanię reklamową telefonu Nokia 7210, która zwyciężyła także w kategorii kampania. (AMS)