Kraj

Kamis repozycjonuje markę Warzywko

Producent przypraw Kamis SA zmienia pozycjonowanie jednego ze swoich kluczowych produktów - przyprawy Warzywko. Zmienione zostało opakowanie produktu - będzie...

Producent przypraw Kamis SA zmienia pozycjonowanie jednego ze swoich kluczowych produktów – przyprawy Warzywko. Zmienione zostało opakowanie produktu – będzie ono utrzymane w nieco cieplejszej tonacji, a napis “Przyprawa uniwersalna do potraw” zostanie zastąpiony nowym: “Przyprawa najlepsza do zup”. Szymon Knop, brand manager w Kamis SA, wyjaśnia: “Powodem zmian były opinie konsumentek na temat Warzywka, okazało się bowiem, że pomimo swojego przeznaczenia jako przyprawy uniwersalnej było ono stosowane przez klientów przede wszystkim jako przyprawa do zup”. Badania przeprowadzone na zlecenie producenta przez MEMRB w listopadzie i grudniu ub.r. pokazały, że 85 proc. konsumentek używa Warzywka właśnie jako przyprawy do zup. Zmianie pozycjonowania marki towarzyszyć będzie kampania reklamowa, która potrwa do końca kwietnia br. i obejmie: telewizję (billboardy sponsorskie w Polsacie i TVN), prasę (“Pani Domu”, “Tina”, “Przyjaciółka”, “Tele Tydzień”, “Świat Kobiety”) oraz działania BTL: konkursy konsumenckie, ekspozycje w punktach sprzedaży i materiały POS (plakaty, ulotki, woblery). Przekaz skierowany jest głównie do kobiet w wieku 20-54 lata, o niskich i średnich dochodach, mieszkanek mniejszych miast i wsi, prowadzących gospodarstwa domowe. Nie ujawniono, kto przygotował kreację kampanii, natomiast zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom Warszawa. Według danych ACNielsen (badania: grudzień 2002 – styczeń 2003) udziały ilościowe na rynku przypraw uniwersalnych wynosiły: Kucharek – 30,99 proc., Vegeta – 28,51 proc., Warzywko – 14,57 proc., Delikat – 5,76 proc., Jarzynka – 5,4 proc., Degusta – 4,9 proc., Asta – 2,0 proc., pozostałe – 7,87 proc. (MB)