Zagranica

Pfizer zaprosił pięć agencji do przetargu na leki Zyrtec, Zooloft i Bextra

Koncern farmaceutyczny Pfizer zaprosił pięć agencji reklamowych do przetargu na obsługę budżetów marketingu bezpośredniego leków na receptę marek Zyrtec, Zoloft...

Koncern farmaceutyczny Pfizer zaprosił pięć agencji reklamowych do przetargu na obsługę budżetów marketingu bezpośredniego leków na receptę marek Zyrtec, Zoloft i Bextra. Koncern nie podaje nazw agencji. Zostały one wybrane spośród 15 współpracujących z koncernem agencji (m.in. należąca do grupy Omnicom Cline Davis & Mann, należące do sieci TBWA agencje Chiat/Day i Lyons Lavey Nickel & Swift, należąca do grupy Interpublic agencja Gotham i należąca do Grey Global Group agencja Grey Healthcare Group). Budżety tych leków są wystawione na przetarg, ponieważ Pfizer na początku br. zrezygnował ze współpracy z należacą do grupy Interpublic agencją reklamową Deutsch obsługującą działania marketingu bezpośredniego tych specyfików. W 2002 r. koncern wydał na reklamę leku Bextra niecały milion dolarów, a na reklamę leków Zyrtec i Zooloft 120 mln dol. (źródło: Taylor Nelson Sofres CMR). (“Advertising Age”)