Zagranica

Bates stracił budżet reklamowy Wooolworths wart 35 mln dol.

Agencja reklamowa Bates UK, należąca do Grupy Cordiant Communications, straciła swojego drugiego co do wielkości klienta - firmę Woolworths. Jej...

Agencja reklamowa Bates UK, należąca do Grupy Cordiant Communications, straciła swojego drugiego co do wielkości klienta – firmę Woolworths. Jej wart 35 mln dol. budżet reklamowy będzie obsługiwany przez agencję Bartle Bogle Hegarty, w której 49 proc. udziałów ma Publicis Groupe. Agencja wygrała ten budżet w wyniku przetargu, w którym startowały także agencja WCRS (należąca do Grupy Havas) i TBWA Londyn (Grupa Omnicom). Na początku kwietnia br. firma Royal Mail ogłosiła przegląd ofert na swój budżet w wysokości 25 mln dol. i nie zgodziła się, aby startowała w nim agencja Bates, która go do tej pory obsługiwała. Nieoficjalnie mówi się, że wynikiem utraty dwóch największych klientów przez londyński Bates będą prawdopodobnie zwolnienia części zespołu agencji. Mówi się także, że Bates w następnej kolejności może stracić wart 9 mln dol. budżet brytyjskiego oddziału producenta kosmetyków Wella. (“Advertising Age”)