Kraj

Selby chce rozpocząć realizację programu BrandShare w Legend Group

Neil Selby, od niedawna partner i współudziałowiec agencji reklamowej Legend Group, zamierza rozpocząć realizację programu o nazwie BrandShare w agencji...

Neil Selby, od niedawna partner i współudziałowiec agencji reklamowej Legend Group, zamierza rozpocząć realizację programu o nazwie BrandShare w agencji Legend Group. Agencja Legend Group istniejąca na rynku od 1994 roku jest w trakcie przekształceń, których celem jest repozycjonowanie spółki i zdefiniowanie nowych kierunków jej rozwoju. “Najpierw trzeba stworzyć filozofię działania, aby potem według jej wskazań reformować sposoby funkcjonowania agencji” – twierdzi Selby. Selby jest autorem programu BrandShare, który ma być stopniowo wprowadzany do działań podejmowanych przez Legend Group. Głównym założeniem BrandShare jest uświadomienie reklamodawcom, że obecna sytuacja na rynku to odpowiedni moment, aby przy nakładzie stosunkowo niewielkich kosztów i działań zdobyć większe udziały rynkowe. “Jeżeli teraz udziały te zostaną zdobyte – m.in. poprzez odebranie ich innym graczom – w momencie zakończenia kryzysu pozycja takich marek będzie bez porównania lepsza od pozycji tych, które obecnie nastawione są tylko na działania prosprzedażowe” – twierdzi Selby. Jego zdaniem, aby te zamierzenia osiągnąć, reklamodawcy muszą zwiększyć swój “udział” także w codziennym życiu konsumentów. “Ponad 75 procent konsumentów nie znosi reklamy – mówi Selby. – To oznacza, że reklama jest źle robiona i nie trafia do tych, do których jest przeznaczona. Jeśli kreatywni zejdą z wyżyn swojej kreacji, aby przyjrzeć się, co naprawdę jest ważne dla konsumentów, jeśli wezmą udział w ich życiu, to na wyniki takich działań nie trzeba będzie długo czekać. Reklama musi być bliżej życia i prawdziwych potrzeb ludzi” – dodaje. Wprowadzanie filozofii BrandShare w prace agencji reklamowej Legend Group prawdopodobnie będzie wymagało strukturalnych zmian w tej firmie, ale nastąpi to nie wcześniej niż za trzy miesiące. ,Najpierw trzeba ludziom pozwolić “żyć z pomysłem”, a potem oceniać, czy są w stanie w jego obrębie funkcjonować” – mówi Selby. Na razie zmienione zostało logo agencji i jej siedziba. Z najważniejszymi klientami Legend Group, m.in. Winiarami (Nestlé), zostały przeprowadzone spotkania, podczas których wyjaśniano zasady programu BrandShare. (AMS)