Kraj

Kreatywni z Corporate Profiles wygrali konkurs Young Creatives 2003

Tegoroczną edycję konkursu Young Creatives 2003, będącego jednocześnie eliminacją do konkursu YS Cannes Lions 2003, wygrali pracownicy działu kreacji agencji...

Tegoroczną edycję konkursu Young Creatives 2003, będącego jednocześnie eliminacją do konkursu YS Cannes Lions 2003, wygrali pracownicy działu kreacji agencji reklamowej Corporate Profiles DDB – Katarzyna Cyran de Hernandez i Filip Berendt. W konkursie wzięło udział 12 dwuosobowych teamów z siedmiu agecji reklamowych: Leo Burnett Warszawa wystawił pięć zespołów, Corporate Profiles DDB – dwa i po jednym – Saatchi & Saatchi, Lowe GGK, McCann-Erickson Polska, Nader Advertising oraz TBWAWarszawa. Zgodnie w regułami zespołom został przedstawiony brief, który w tym roku traktował o projekcie budowy autostrady północ – południe, lokalizacja której stwarzała bezpośrednie zagrożenie dla obszarów chronionych na północy Polski. Celem postawionym zespołom było stworzenie ogłoszenia prasowego nawołującego do podjęcia internetowego protestu przeciwko temu projektowi na stronach organizatora akcji protestacyjnej – Fundacji WWF Polska. Nadesłano w sumie 23 layouty w dwóch wersjach – polskiej i angielskiej. Jury obradowało w składzie: Darek Zatorski, dyr. kreatywny Leo Burnett Warszawa, Asyia Malinowska, dyrektor kreatywny Brain, oraz Leszek Popowicz, szef firmy Best M&P Agency, organizatora konkursu. Na short-listę trafiły prace autorstwa zespołów – Katarzyna Cyran de Hernandez /Filip Berendt – Corporate Profiles DDB, Tomasz Brożyna/Dawid Kornaga – Leo Burnett Warszawa, Krzysztof Pięk i Tomasz Zieliński – Leo Burnett Warszawa oraz Anna Wolsztajn/Robert Mendel – Nader Advertising. Podczas krótkiego omawiania prac w gronie zaproszonych gości, przedstawicieli WWF Polska oraz zespołów doszło do zaproponowania i przyjęcia kilku pomysłów, w tym: dokończenia/wyprodukowania prac nadesłanych w celu umożliwienia ich użycia w prasie na rzecz akcji protestacyjnej WWF Polska. Inną ciekawą inicjatywą będzie stworzenie w ramach biblioteczki SAR wydania nadesłanych na konkurs prac opatrzonych recenzjami jurorów. Patronem konkursu było Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce, zaś sponsorem Agora SA, wydawca “Gazety Wyborczej”, oraz bank zdjęć Zefa Visual Media Polska.