Kraj

TNS OBOP zbadał oglądalność telewizji w czasie "długiego weekendu"

Z badania telemetrycznego TNS OBOP wynika, że długi majowy weekend (1-4 maja 2003 r.) nie zmienił przyzwyczajeń telewizyjnych Polaków. Wśród...

Z badania telemetrycznego TNS OBOP wynika, że długi majowy weekend (1-4 maja 2003 r.) nie zmienił przyzwyczajeń telewizyjnych Polaków. Wśród najlepiej oglądanych programów jak zwykle znalazł się serial “Na dobre i na złe” z 17-proc. widownią (6,2 mln). Następny w kolejności uplasował się pierwszy odcinek serialu Jerzego Gruzy “Tygrysy Europy” – oglądało go prawie 14 proc. widzów (5 mln) oraz “Plebania” z 13,5-proc. widownią (4,9 mln). Najlepiej oglądanym programem Polsatu okazał się sitcom “Miodowe lata” z 10-proc. widownią (3,6 mln), a telewizji TVN program “Pod napięciem” z 8,5-proc. oglądalnością (3,1 mln). Według TNS OBOP podczas długiego weekendu telewizją oglądaliśmy średnio przez 3 godz. 23 min dziennie. Najwięcej czasu poświęciliśmy stacji TVP1 – 50 min (25 proc. udziałów w rynku), następnie TVP2 – 47 min (23 proc.), Polsatowi – 32 min (16 proc.) i TVN – 27 min (13 proc.). Łączny koszt reklam wyemitowanych w majowy weekend wyniósł 67,9 mln zł – dane wg oficjalnych cenników stacji (TVP1 – 13 mln zł, TVP2 – 6,5 mln zł, Polsat – 20,8 mln zł, TVN – 21,7 mln zł). Najlepiej oglądaną reklamą okazała się reklamówka wody mineralnej Arctic z Cindy Crawford – przeszło 60 proc. Polaków widziało przynajmniej jeden spot tej kampanii. Następna w kolejności uplasowała się reklama soku Tymbark – zasięg 60 proc. oraz Ery/Omnix – zasięg 58 proc.