Zagranica

Saab startuje z wartą 100 mln dol. kampanią reklamową

Koncern Saab Cars USA rozpoczyna pierwszą od dwóch lat wizerunkową kampanię reklamową w Stanach Zjednoczonych. Będzie miała miejsce głównie w...

Koncern Saab Cars USA rozpoczyna pierwszą od dwóch lat wizerunkową kampanię reklamową w Stanach Zjednoczonych. Będzie miała miejsce głównie w publicznych i kablowych stacjach telewizyjnych. Spółka podała, że zwiększa wydatki reklamowe w tym roku o 20 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i teraz wyniosą one 100 mln dol. Fundusze te zostaną przeznaczone nie tylko na kampanię wizerunkową, ale także na kampanie produktowe. W pierwszym etapie mającej potrwać dwa miesiące kampanii reklamowej przygotowanej przez agencję Lowe należącą do Grupy Interpublic oprócz reklam w telewizji pojawią się także reklamy w prasie i w stacjach radiowych. Kampania wprowadza nowe hasło: “Witamy w stanie niezależności”. Hasło ma się skupiać na oryginalnych rysach charakteru kupujących Saaba, którzy chcą mieć samochód, jakiego nie ma nikt inny. Saab wprowadzi nową wersję modelu 9-3 jesienią br., a debiut nowych modeli 9-2 nastąpi w 2004 r. Ponadto koncern ma w planach wprowadzenie na rynek modelu sportowego. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy firma odnotowała dobre wyniki sprzedażowe. Sprzedała 15,8 tys. samochodów w pierwszych czterech miesiącach 2003 r., co oznacza 26-proc. wzrost w porównaniu ze sprzedażą w takim samym okresie roku ubiegłego. Najlepszą w swojej historii w USA sprzedaż spółka zanotowała w kwietniu br., kiedy sprzedano 4,9 tys. pojazdów, bijąc tym samym swój rekord z kwietnia 1986 r. Saab zamierza sprzedać w tym roku 40 tys. samochodów, czyli więcej niż w 2002 r., kiedy sprzedaż wyniosła 37,8 tys. samochodów. (“Advertising Age”)