Kraj

Polfa Warszawa planuje przetarg po rozstaniu z Optimedia Poland

Firma farmaceutyczna Polfa Warszawa planuje rozpisanie przetargu mediowego przed rozpoczęciem działań reklamowych jesienią br. Franciszka Zawadzka, kierownik działu promocji Polfy...

Firma farmaceutyczna Polfa Warszawa planuje rozpisanie przetargu mediowego przed rozpoczęciem działań reklamowych jesienią br. Franciszka Zawadzka, kierownik działu promocji Polfy Warszawa, powiedziała, że nie wiadomo jeszcze, czy przetarg będzie dotyczył kampanii reklamowych dla konkretnych produktów, czy kompleksowej obsługi Polfy Warszawa. Wysokość budżetu reklamowego Polfy Warszawa nie została ujawniona. W 2002 r. wydatki reklamowe Polfy Warszawa wyniosły 6,5 mln zł (Expert Monitor). Do końca marca br. Polfa Warszawa była obsługiwana przez dom mediowy Optimedia Poland (od 1997 r.), jednak umowa między tymi firmami została rozwiązana po pierwszej części kampanii reklamowej leku OTC o nazwie Allertec. “Między nami i agencją Optimedia Poland pojawiła się różnica zdań co do strategii mediowej” – powiedziała Zawadzka. Potwierdza to Maciej Karolak, szef Optimedia Poland. “Współpracowaliśmy z Polfą Warszawa sześć lat i ostatnio przestaliśmy się zgadzać co do pomysłów na strategię” – powiedział Karolak. Umowę rozwiązano z dnia na dzień. Wówczas Polfa Warszawa rozpisała przetarg. Miał on na celu wyłonienie domu mediowego, który doprowadzi telewizyjną kampanię reklamową Allertecu do końca. Przetarg, w którym startowało pięć agencji, wygrał dom mediowy Brand Connection. Zawadzka nie ujawniła, jak długo jeszcze potrwa kampania Allertecu. Wszystkie media poza telewizją na potrzeby tej kampanii Polfa Warszawa planuje i kupuje we własnym zakresie. Nie wiadomo, jakie leki OTC Polfa Warszawa będzie wspierała działaniami ATL jesienią br. Dotychczas największe nakłady reklamowe były przeznaczane na Allertec – 4,6 mln zł, Loperamid – 752,6 tys. zł, Acard – 431,8 tys. zł, i Oxalin – 284,9 tys. zł. (Expert Monitor). “Planujemy jeszcze poszerzenie naszej oferty preparatów OTC” – dodała Zawadzka. W zakresie strategii i kreacji Polfa Warszawa współpracuje z agencją Widark. W pierwszym kwartale br. przychody Polfy Warszawa wyniosły 67,7 mln zł, a zysk netto niemal 9,4 mln zł (źródło: “Rzeczpospolita” na podst. danych spółki). (PR)