M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Thomson wprowadza nowe linie produktowe wspierane reklamą

Serwis Dzienny | 17 czerwca 2003, 00:00

Thomson, producent sprzętu RTV, wprowadzi w czerwcu br. na polski rynek nowe produkty, m.in. nową linię telewizorów z płaskim ekranem,...

Thomson, producent sprzętu RTV, wprowadzi w czerwcu br. na polski rynek nowe produkty, m.in. nową linię telewizorów z płaskim ekranem, telewizory LCD, odtwarzacze DVD, nagrywarki DVD, zestawy kina domowego i przenośne odtwarzacze mp3. We wrześniu br. firma zamierza natomiast wprowadzić do oferty telewizory z nowej linii HiPix, które wkrótce będą miały premierę światową. Jak zapowiada Marek Maciejewski, CTV product manager w Europie Środkowej i Rosji, poszerzona oferta będzie promowana silną kampanią reklamową. Prawdopodobnie rozpocznie się ona w listopadzie br. Jej przygotowaniem zajmie się agencja Publicis (obsługująca globalnie firmę Thomson), a planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Optimedia Poland. Kampania opierać się będzie przede wszystkim na nośnikach reklamy zewnętrznej i prasie, jej szczegóły nie są na razie ujawniane. Maciejewski zapowiada także wchodzenie przez Thomsona na polskim rynku w liczne alianse marketingowe z partnerami handlowymi, np. z sieciami supermarketów. Pierwszym przykładem takiej współpracy jest rozpoczęta właśnie wspólna akcja z Cyfrą Plus. Thomson przygotował wspólnie z firmą Canal Plus Cyfrowy Sp. z o.o (właściciel Cyfry Plus) promocję dla abonentów - klienci, którzy kupią wprowadzany właśnie na rynek cyfrowy tuner satelitarny Thomsona (DSR436TL), otrzymują gratis aktywację i pierwsze pół roku abonamentu za pół ceny. Promocja wspierana jest materiałami POS w punktach sprzedaży Cyfry Plus oraz informacjami na specjalnej ulotce umieszczanej w opakowaniu dekodera. Zdaniem Emanuela Funk-Moreau, general managera firmy Thomson w Europie Środkowej i Rosji, współpraca z Cyfrą Plus wpisuje się w globalną strategię Thomsona, który od trzech lat stara się dywersyfikować kanały swojej sprzedaży - coraz mniej dominującą rolę w przychodach firmy odgrywają wpływy ze sprzedaży w tradycyjnych sieciach handlowych, zyskują natomiast na znaczeniu przychody uzyskiwane we współpracy z grupami mediowymi (np. BSkyB), filmowymi (Disney, Warner) czy technologicznymi (Microsoft). W 2002 r. wywodzący się z Francji Thomson osiągnął globalnie 10,2 mld euro przychodów, firma należy do światowej czołówki koncernów zajmujących się elektroniką. Według danych Thomsona w Polsce firma ma 12-proc. udział w rynku elektroniki konsumenckiej, zajmuje drugą pozycję w sprzedaży telewizorów i drugą-trzecią w segmencie audio. Ostatnią dużą kampanię mediową w Polsce firma przeprowadzała w okresie mistrzostw świata w piłce nożnej w Korei i Japonii w ub.r. (MG, PM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,