Globalna decyzja Siemensa, który wybrał sieć TBWAWorldwide do obsługi globalnego budżetu reklamowego telefonów komórkowych trzeciej generacji (wartość budżetu szacowana jest na blisko 70 mln funtów, o decyzji informowaliśmy w sekcji zagranicznej DS “MMP” w ostatnią środę) nie będzie miała prawdopodobnie przełożenia na rynek polski w najbliższym czasie. “Polscy operatorzy nie są jeszcze infrastrukturalnie przygotowani do technologii 3G, jest to sprawa zdecydowanie przyszłościowa” – mówi Rafał Tondys, marketing specialist Siemens Sp. z o.o. ICMD. Jego zdaniem globalny deal powoduje, że również w Polsce obsługą budżetu telefonów 3G zajmie się polski oddział TBWA, jednak dopiero, gdy polski rynek gotowy będzie na nową technologię.
Obecnie Siemens ICMD współpracuje w Polsce z agencją reklamową McCann-Erickson, za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy MediaGroup. W najbliższych tygodniach mają ruszyć dwie kampanie launchowe nowych modeli telefonów – SL55 i M55, jednak firma nie ujawnia na razie żadnych szczegółów na ich temat. (MG)