Zagranica

Grey może wejść do gry o Cordianta

Active Value - spółka, która zwiększyła w ub. piątek udziały w Cordiant Communications Group z 16,7 proc. do 23,94 proc.,...

Active Value – spółka, która zwiększyła w ub. piątek udziały w Cordiant Communications Group z 16,7 proc. do 23,94 proc., zamierza powstrzymać WPP Group od przejęcia Cordianta, zapraszając do gry Grey Global. Właściciele Active Value nie są zadowoleni, że WPP przeznaczyła na spłatę akcjonariuszy Cordianta tylko 10 mln funtów. Jeżeli Active Value uda się zdobyć dodatkowe udziały, tak aby osiągnąć poziom 25 proc., to będzie mogła formalnie powstrzymać WPP od przejęcia Cordianta. Grey musiałaby w tej sytuacji zainwestować ok. 300 mln funtów, z czego gros poszłoby na spłatę wierzycieli Cordianta. WPP zamierza przeznaczyć na spłatę wierzycieli 256 mln funtów. Oferta WPP została zaaprobowana przez zarząd i większość wierzycieli Cordianta. Celem Active Value jest zmuszenie Cordianta do ogłoszenia bankructwa. W tym przypadku Grey mógłby przejąć interesującą go sieć Healthworld i Batesa. Należy przypomnieć, że tydzień temu podobny scenariusz ułożyli Publicis Groupe i amerykański fundusz Cerberus. Publicis wycofał się jednak z batalii o Cordianta. (“Advertising Age”)