M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Magazyny stworzyły nowy model pomiaru efektywności reklam

Serwis Dzienny | 2 lipca 2003, 00:00

Magazyny, walcząc o udziały w budżetach reklamowych, chętnie prezentują badania, które pokazują efektywność reklam w prasie. Obecnie bardzo ważne dla...

Magazyny, walcząc o udziały w budżetach reklamowych, chętnie prezentują badania, które pokazują efektywność reklam w prasie. Obecnie bardzo ważne dla mediaplanerów są dane pokazujące przywiązanie czytelników do magazynów. W tym miesiącu na forum prasy Stowarzyszenia Reklamodawców w Nowym Jorku Karen Jacobs, executive vice president i media director w Starcom Mediavest Group (Publicis Groupe), powiedziała, że nakład oraz czytelnictwo nie są wystarczającymi danymi dla reklamodawców. Dlatego osiem wiodących magazynów konsuemnckich ("Country Living" - Hearst, "FamilyFun" - Walt Disney Co., "Golf Digest" - Advance, "National Geographic", "Reader's Digest", "The Family Handyman", "Smithsonian" i "Guideposts") opracowało nowy standard badań pokazujący, jakie zainteresowanie wywołuje reklama wśród czytelników. Tytuły te zrzeszyły się w firmę Involvement Alliance i zleciły przygotowanie badań - Knowledge Networks, które mają znaleźć powiązania między intensywnością czytelnictwa a zapamiętywaniem reklam. Badanie finansowane było przez stowarzyszenie i kosztowało 100 tys. dol. Dzięki niemu wydawcy chcą dać reklamodawcom jakościowe dane dowodzące, że im mocniejsze przywiązanie czytelnika do magazynu, tym lepszy jest odbiór reklamy prasowej. Britta Ware, research director z "Reader's Digest", uważa, że jeżeli kobieta czyta średnio magazyn dłużej niż 31 minut i przeczytała co najmniej cztery ostatnie wydania, to reklama przynosi wtedy bardzo dobry rezultat. Involvement Index pokazał, że magazyny, które spełniły te warunki, osiągnęły 20,7 proc. rozpoznawalności brandów, gdy średnia wynosi 7,3 proc. Badanie Knowledge Networks przeprowadzono na próbie 1044 respondentów metodą wywiadów telefonicznych. ("Advertising Age")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , ,