Kraj

Organizacje branżowe konsultują pomysły opłat za reklamy piwa

Organizacje branżowe reprezentujące przemysł reklamowy i media biorą udział w konsultacjach dotyczących rozporządzenia, które ma ustalić wzór deklaracji dotyczącej opłaty...

Organizacje branżowe reprezentujące przemysł reklamowy i media biorą udział w konsultacjach dotyczących rozporządzenia, które ma ustalić wzór deklaracji dotyczącej opłaty za usługę polegającą na reklamowaniu piwa. Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu wystąpiło z prośbą o opinię do Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR) w Polsce, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA) Oddział w Polsce oraz Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Organizacje te ustosunkowały się do proponowanych zapisów, przede wszystkim w zakresie bardziej precyzyjnego określenia sposobu i terminu płatności oraz definicji podmiotu, który ma je przekazywać. Chodzi o 10 proc. wartości każdej kampanii reklamowej producentów piwa, które według ostatniej nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi mają być przekazywane na cele społeczne. Opłatę będą uiszczać firmy reklamy zewnętrznej w urzędach skarbowych. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy rozporządzenie zostanie opublikowane i zacznie obowiązywać. (JP)