Kraj

MEMRB zbada skuteczność promocji sprzedaży

PromotionScan - tak nazywa się nowe badanie Polskiego Biura Badań Marketingowych MEMRB, które zostanie wprowadzone na rynek od października. Celem...

PromotionScan – tak nazywa się nowe badanie Polskiego Biura Badań Marketingowych MEMRB, które zostanie wprowadzone na rynek od października. Celem badania jest mierzenie efektywności promocji sprzedaży produktów FMCG w sieciach handlowych (wyjściowa próba składa się z 60 super- i hipermarketów). Nowością jest częstotliwość raportowania: dane w raportach PromotionScan podawane są w cyklach tygodniowych. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu danych o wielkości sprzedaży zbieranych przez czytniki kodu kreskowego przy kasach. Komputerowe bazy danych sieci handlowych dostarczą wszystkich informacji o wielkości sprzedaży (w badaniach retail audit tylko 10 proc. danych jest zbieranych w ten sposób). “Zwykły retail audit jest robiony za rzadko, by zmierzyć efekty jednorazowych promocji, jak np. obniżka cen na weekend – twierdzi Michel A. Michalis, general manager MEMRB. – Istotą PromotionScan jest wychwycenie nadwyżki sprzedaży jako rezultatu promocji”. (PW)