M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AMG.net stworzyło nowy serwis Sony

Serwis Dzienny | 10 lipca 2003, 00:00

Wdrożone przez agencję interaktywną AMG.net oprogramowanie ATG e-commerce Suite umożliwiło firmie Sony Poland zaprezentowanie pełnej oferty produktów i usług łączących...

Wdrożone przez agencję interaktywną AMG.net oprogramowanie ATG e-commerce Suite umożliwiło firmie Sony Poland zaprezentowanie pełnej oferty produktów i usług łączących funkcjonalność systemu e-commerce i budowanie społeczności użytkowników serwisu wokół produktów i marki Sony. Etap wdrożenia rozwiązania został poprzedzony szczegółową analizą przeprowadzoną przez AMG.net w oparciu o plany, koncepcje i wymagania stawiane przez Sony Poland. W jej wyniku powstał projekt funkcjonalny i technologiczny obydwu portali - www.sony.com.pl oraz www.sonystyle.pl.

Całość rozwiązania jest zasilana w informacje dzięki zainstalowanemu systemowi redakcyjnemu, który umożliwia także agregowanie treści nadsyłanych online przez użytkowników portalu. Wdrożona część redakcyjna zapewnia pracownikom Sony: dodawanie, modyfikację oraz publikację artykułów, nowości, plików, nadesłanych dzieł, FAQ, zarządzanie wątkami forum dyskusyjnych i czatem. Mechanizm zarządzania katalogiem produktów oferuje niezależny dostęp dla poszczególnych właścicieli biznesowych, umożliwia definiowanie produktów, przypisanie do kanałów sprzedaży, określenie dat wejścia w życie zapowiedzi, nowości i promocji.

Zawartość portali wraz z aplikacjami dodatkowymi jest adresowana do wielu grup użytkowników - anonimowych, zarejestrowanych, klientów VIP, dziennikarzy, pracowników autoryzowanych sieci sprzedaży i autoryzowanych stacji serwisowych. Zarejestrowani użytkownicy mają możliwość definiowania swoich zainteresowań, co gwarantuje odpowiednie sprofilowanie treści dostępnych w portalu, jak również otrzymywanych w formie spersonalizowanych listów dostarczanych drogą elektroniczną. Portal SonyStyle, będący swego rodzaju pasażem handlowym, łączy funkcjonalność katalogu produktów z możliwością zakupu, z 5 sekcjami klubowymi - muzyczną, filmową, PlayStation, sprzętu audio-wideo i ekskluzywną sekcją VIP. Każda z sekcji SonyStyle oferuje forum, możliwość czatowania z innymi użytkownikami i zaproszonymi gośćmi oraz Galerię Twórców. Galeria Twórców to prezentacja twórczości użytkowników portalu pokazująca ich pomysły wykorzystania sprzętu Sony. Użytkownicy mają możliwość oceny publikowanych dzieł, tworzenia albumów ulubionych prac i ich twórców. Budowanie relacji z użytkownikami jest zapewnione nie tylko przez mechanizmy personalizacji i scenariusze biznesowe, ale również przez możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Sony w formie poradnikowej - "Zapytaj eksperta". Dodatkowo dla użytkowników portali dostępna jest także aplikacja Service Tracking pozwalająca na śledzenie statusu napraw sprzętu powierzonego Centrum Sony.

Wdrożona funkcjonalność systemu e-commerce oferuje możliwość definiowania różnych rodzajów promocji, w zależności od historii dotychczasowych zakupów i zainteresowań użytkownika. Sprzedaż jest wspierana poprzez mechanizm programu lojalnościowego opartego na punktach bonusowych za zakupy zainicjowane w portalu, jak również te, które zostały dokonane w sklepach tradycyjnych.

Czytaj więcej na temat: , , , ,