M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Toyota Motor Poland skupi się na wsparciu sprzedaży modelu RAV 4

Serwis Dzienny | 11 lipca 2003, 00:00

Toyota Motor Poland planuje w 2004 r. silne wsparcie marketingowe samochodu RAV 4. "Model ten w przyszłym roku stanie się...

Toyota Motor Poland planuje w 2004 r. silne wsparcie marketingowe samochodu RAV 4. "Model ten w przyszłym roku stanie się jednym z naszych motorów sprzedaży" - mówi Krzysztof Prus, kierownik działu sprzedaży i marketingu w Toyota Motor Poland. Jego zdaniem główną barierą sprzedażową tego auta w Polsce są wysokie cła spowodowane tym, że jest ono produkowane w Japonii. W przyszłym roku dzięki wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej cła te będą znacznie niższe, co pozwoli na obniżenie ceny RAV 4. Na koniec bieżącego roku planowany jest także facelifting tego samochodu. Szczegółowe założenia strategii komunikacyjnej związanej z RAV 4 w Polsce nie są jeszcze znane. "Komunikacja będzie w zawoalowany sposób przekazywała klientowi, że w takim samochodzie można się "pokazać"" - mówi Krzysztof Prus. Obecnie najlepiej sprzedającymi się samochodami Toyoty w Polsce są Yaris, Corolla i Avensis. Firma planuje wsparcie wszystkich trzech marek jesiennymi kampaniami, jednak Prus nie podaje na razie szczegółów tych akcji. W ubiegłym roku Toyota wydała na reklamę swoich samochodów 35,9 mln zł, w tym 13 mln zł na reklamę Toyoty Yaris, 17 mln zł na reklamę Toyoty Corolli i 0,89 mln zł na reklamę modelu Avensis (dane: Expert Monitor). Według danych firmy Samar Toyota jest obecnie w Polsce numerem 4 pod względem sprzedaży, za Fiatem, Skodą i Renault. W okresie od stycznia do maja br. sprzedała 14 825 samochodów. (MG, PU)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,