M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Komisja ds. Żywności krytykuje reklamę zupy pomidorowej Knorra

Serwis Dzienny | 11 lipca 2003, 00:00

Brytyjska Komisja ds. Żywności zajęła się spotem reklamowym przygotowanym dla zupy pomidorowej Knorr Vie produkowanej przez koncern Unilever Bestfoods. Produkt...

Brytyjska Komisja ds. Żywności zajęła się spotem reklamowym przygotowanym dla zupy pomidorowej Knorr Vie produkowanej przez koncern Unilever Bestfoods. Produkt reklamowany jest hasłem: "Zupa Knorr Vie dostarczy ci trzy z pięciu porcji warzyw niezbędnych każdego dnia!". Hasło reklamowe Knorra nawiązuje do inicjatywy brytyjskiego Departamentu Zdrowia (podjętej według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia - WHO), w myśl której instytucje zajmujące się zdrowiem publicznym mają przekonywać obywateli do jak najczęstszego (przynajmniej pięć razy dziennie) spożywania warzyw i owoców w codziennych posiłkach. Dyskusja na forum Komisji ds. Żywności skupiła się na technicznych detalach dotyczących zawartości przecieru pomidorowego w zupie Knorra. Komisja zajęła stanowisko, że reklamowany produkt zawiera cukier, tłuszcz oraz sól i jako taki nie powinien być reklamowany jako "zdrowa żywność". Unilever argumentował natomiast, że spot reklamowy został przygotowany, zanim rządowi specjaliści z Departamentu Zdrowia określili specyfikacje dotyczące zawartości m.in. przecieru pomidorowego w produkcie, które muszą być spełnione, aby taki produkt spełniał założenia programu "Pięć porcji warzyw i owoców dziennie". Koncern Unilever był już wcześniej krytykowany przez przedstawicieli Światowej Organizacji Zdrowia za promowanie jednego ze swoich brandów - lodów Solero, jako produktu, którego spożywanie ma zapewniać konsumentom część dziennej dawki warzyw i owoców. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , ,