Brytyjska Komisja ds. Żywności zajęła się spotem reklamowym przygotowanym dla zupy pomidorowej Knorr Vie produkowanej przez koncern Unilever Bestfoods. Produkt reklamowany jest hasłem: “Zupa Knorr Vie dostarczy ci trzy z pięciu porcji warzyw niezbędnych każdego dnia!”. Hasło reklamowe Knorra nawiązuje do inicjatywy brytyjskiego Departamentu Zdrowia (podjętej według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia – WHO), w myśl której instytucje zajmujące się zdrowiem publicznym mają przekonywać obywateli do jak najczęstszego (przynajmniej pięć razy dziennie) spożywania warzyw i owoców w codziennych posiłkach. Dyskusja na forum Komisji ds. Żywności skupiła się na technicznych detalach dotyczących zawartości przecieru pomidorowego w zupie Knorra. Komisja zajęła stanowisko, że reklamowany produkt zawiera cukier, tłuszcz oraz sól i jako taki nie powinien być reklamowany jako “zdrowa żywność”. Unilever argumentował natomiast, że spot reklamowy został przygotowany, zanim rządowi specjaliści z Departamentu Zdrowia określili specyfikacje dotyczące zawartości m.in. przecieru pomidorowego w produkcie, które muszą być spełnione, aby taki produkt spełniał założenia programu “Pięć porcji warzyw i owoców dziennie”. Koncern Unilever był już wcześniej krytykowany przez przedstawicieli Światowej Organizacji Zdrowia za promowanie jednego ze swoich brandów – lodów Solero, jako produktu, którego spożywanie ma zapewniać konsumentom część dziennej dawki warzyw i owoców. (“BrandRepublic”)