M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Brytyjczycy zbadali postrzeganie koloru w identyfikacji wizualnej firm

Serwis Dzienny | 11 lipca 2003, 00:00

Kolor wykorzystywany w identyfikacji wizualnej firmy ma wpływ na postrzeganie samej firmy i jej marek- wynika z badań przeprowadzonych w...

Kolor wykorzystywany w identyfikacji wizualnej firmy ma wpływ na postrzeganie samej firmy i jej marek- wynika z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii. W badaniu udział wzięło 800 konsumentów. Badano postrzeganie kolorów wykorzystanych w komunikacji 100 największych firm notowanych na brytyjskiej giełdzie. 68 proc. badanych Brytyjczyków uważa, że kolor logo i znaków korporacyjnych mogą mieć wpływ na budowanie marki lub na złe jej postrzeganie. Tylko 10 proc. uważa, że powiązanie koloru z brandem nie jest istotne. Z badań wynika, że dobrym komunikacyjnym kolorem jest czerwień. Wykorzystuje go połowa z top 20 badanych firm. Psycholog dr David Lewis, który zajmuje się badaniem wpływu kolorów na psychikę i przygotowywał te testy, uważa, że kolor ma decydujący wpływ na postrzeganie produktu przez jego grupę docelową. Jego zdaniem badania dowiodły, że np. kolory niebieski i zielony, które wpływają na odbiorców relaksacyjnie, są idealne dla firm z branży energetycznej. Badania pokazują, że kolory są istotniejsze dla kobiet niż dla mężczyzn. 26 proc. badanych kobiet uważa, że dobór koloru ma bardzo duży wpływ na rynkowy sukces produktu. W grupie męskiej jest to 18 proc. Wpływ postrzegania kolorów na wizerunek firmy i brandów jest różny w różnych regionach Wielkiej Brytanii. Adam Poole, dyrektor ds. komunikacji marketingowej firmy Canon UK, objętej badaniem, mówi, że wyniki analiz go nie zaskoczyły, bo wiadomo, że kolor jest ważny zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym. Kolor czerwony w logo tej firmy potwierdza, że wybrano dobrą drogę komunikacji rynkowej. ("Brand Republic")

Czytaj więcej na temat: , ,