M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Według Ipsosa piwo jest ulubionym alkoholem Polaków

Serwis Dzienny | 11 lipca 2003, 00:00

Według firmy badawczej Ipsos polski konsument pije piwo średnio prawie 5 razy w miesiącu, podczas gdy dla wódki wskaźnik ten...

Według firmy badawczej Ipsos polski konsument pije piwo średnio prawie 5 razy w miesiącu, podczas gdy dla wódki wskaźnik ten wynosi 0,8. Przynajmniej od czasu do czasu pije piwo ponad 70 proc. osób w wieku 15 lat i więcej. Co najmniej raz w tygodniu pije ten trunek 41 proc. Polaków, zaś wódkę 6 proc. Średnio pijemy piwo prawie pięć razy w miesiącu, podczas gdy dla wódki wskaźnik ten wynosi 0,8. Piwo jest zdecydowanie częściej pite przez mężczyzn niż przez kobiety. Aż dwie trzecie mężczyzn (62) deklaruje, że piją piwo przynajmniej raz w miesiącu, wśród kobiet odsetek ten jest znacznie niższy i wynosi 21 proc. Najczęściej sięgającą po piwo grupą są osoby w wieku 20-29 lat. Piwo chętnie piją też osoby starsze z wykształceniem zasadniczym zawodowym oraz mieszkańcy wielkich aglomeracji. Zdaniem analityków Ipsos wizerunek piwa jest bardzo wyrazisty. Jest to trunek pospolity, ale i modny, pity przy każdej okazji. Zdaniem Polaków piwo może być spożywane na wycieczce, działce, na pikniku, w domu bez okazji, a także na dużej imprezie lub zabawie. Jest też postrzegane jako trunek, który pasuje do młodych ludzi. Ważną dla Polaków cechą piwa jest jego niska cena - dzięki temu jest ogólnie dostępne. Polacy nie postrzegają piwa jako alkoholu luksusowego, na wyjątkowe okazje. Jest to też napój mało romantyczny, ponieważ nie kojarzy się respondentom z konsumpcją na randce i zdecydowanie nie jest przeznaczony dla zakochanych. Zdaniem ankietowanych nie załatwia się interesów przy piwie i nie serwuje się go jako głównego trunku na domowych imprezach. Ostatnie badanie przeprowadzono między 6 a 10 czerwca 2003 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 osób w wieku 15 lat i więcej.

Czytaj więcej na temat: