Zagranica

Pepsi i Britvic Soft Drinks zadowolone z umowy TV z Football Association

Producent napojów Pepsi i brytyjska firma dystrybucyjna Britvic Soft Drinks zostały zmuszone do publicznej debaty na temat umowy stacji telewizyjnych...

Producent napojów Pepsi i brytyjska firma dystrybucyjna Britvic Soft Drinks zostały zmuszone do publicznej debaty na temat umowy stacji telewizyjnych z angielskim związkiem piłki nożnej (Footbal Association) na temat praw do transmisji meczów rozgrywanych w Anglii. Umowa oceniana jest na 330 mln funtów. Karen Goff, dyrektor marketingu brytyjskiego oddziału Pepsi, i Andrew Marsden, category director Britvic, wydali wspólne oświadczenie, w którym dystansują się od doniesień prasowych. W prasie napisano, że 5 głównych partnerów komercyjnych transmisji piłkarskich w telewizji jest niezadowolonych z praw uzyskanych przez stację BBC i stację Sky. Powodem miało być niesatysfakcjonujące promowanie ich brandów przy okazji transmisji. Wypowiedź Marsdena w doniesieniach prasowych wskazywała, że to on m.in. jest niezadowolony. Tymczasem obie firmy oświadczyły, że umowa je satysfakcjonuje. Główni partnerzy Football Association przy okazji transmisji meczów w telewizji to firmy: Nationwide, Carlsberg, McDonald’s, Umbro i Pepsi. (“Brand Republic”)