Kraj

Decyzja UOKiK w sprawie numerów 0-801 nie zmieni kosztów infolinii

Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Telekomunikacja Polska SA (TP SA) nadużywa swojej pozycji, wymagając od klientów dwóch opłat abonamentowych...

Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Telekomunikacja Polska SA (TP SA) nadużywa swojej pozycji, wymagając od klientów dwóch opłat abonamentowych za używanie numerów ulgowych 0-801 stosowanych w infoliniach. Każdy klient, który chce mieć infolinię, musi zapłacić 98 zł netto miesięcznego abonamentu plus 409,50 zł miesięcznie za użytkowanie wybranego przez siebie numeru. W przypadku tzw. numeru złotego opłata ta wynosi 819 zł miesięcznie. Według UOKiK TP SA musi zrezygnować z jednej z tych opłat. Zdaniem Katarzyny Swatowskiej, dyr. marketingu Call Center Poland, jeżeli TP SA zastosuje się do decyji UOKiK, to fakt ten nie zmieni znacząco kosztów funkcjonowania infolinii, bo abonament stanowi tylko niewielką część opłat. W opinii Waldemara Rzepeckiego, prezesa centrum telemarketingowego BanCom, z uznaniem należy jednak przyjąć fakt, że UOKiK interesuje się działaniami TP SA na rynku call center. Według niego Urząd powinień zwrócić również uwagę na inne praktyki TP SA, np. wykorzystywanie dominującej pozycji przy prowadzeniu własnego centrum telemarketingowego. (TW)