Zagranica

Ruszył przetarg na globalną obsługę budżetu marki Glenfiddich

Wysokość budżetu marki whisky single malt Glenfiddich należącej do William Grant & Sons, przeznaczonego na działania globalne, szacuje się na...

Wysokość budżetu marki whisky single malt Glenfiddich należącej do William Grant & Sons, przeznaczonego na działania globalne, szacuje się na 10 mln funtów. Począwszy od 2001 r., budżet produktu był obsługiwany przez agencję reklamową McCann-Erickson. Ostatnie kampanie reklamowe Glenfiddich wykorzystywały tzw. strapline w brzmieniu “Independent spirit” i były adresowane do mężczyzn w wieku 27-44 lata. Kampania telewizyjna przeprowadzona w 2002 r. była pierwszą od 1997 r. McCann-Erickson obsługiwał markę od 27 lat do 1999 r. Wówczas jej budżet został przejęty przez agencję reklamową BMP DDB (celem wówczas podjętych działań było unowocześnienie wizerunku marki). Po dwóch latach znów wrócił do McCann-Erickson. Glenfiddich jest marką, która powstała w 1886 r. Nazwa produktu wyrażona w języku gaelickim oznacza “dolinę jeleni”. (“BrandRepublic”)