Zagranica

IBM sponsorem ligi futbolu amerykańskiego (NFL)

Amerykańska The National Football League (NFL) podpisała 3-letnią umowę sponsorską z firmą IBM Corp. Umowa opiewa na 18 mln dol....

Amerykańska The National Football League (NFL) podpisała 3-letnią umowę sponsorską z firmą IBM Corp. Umowa opiewa na 18 mln dol. Rick Singer, dyrektor ds. sponsoringu IBM, nie chciał komentować wysokości budżetu. Umowa między NFL i IBM została podpisana tydzień po tym, jak Levitra, nowy wspólny brand leku firm Bayer i GlaxoSmithKline, został oficjalnym sponsorem NFL. Kierownictwo IBM deklaruje, że dodatkowo rocznie będzie wydawać od 15 do 25 mln dol. na zakup mediów i reklamy w nowej telewizyjnej stacji kablowej NFL Network. IBM będzie oficjalnym partnerem technologicznym rozgrywek. Reklamy IBM pojawią się też w internecie na oficjalnej stronie internetowej ligi i w stacji DirectTV. Rick Singer powiedział, że jest jeszcze za wcześnie, by potwierdzić, że IBM będzie silnie obecny w telewizji w związku z rozgrywkami Super Bowl w roku 2004. Kreacją dla IBM zajmuje się nowojorska agencja Ogilvy & Mother (WPP Group). Inni oficjalni sponsorzy NFL to: Visa USA, Pepsi-Cola, Coors Brewing, Southwest Airlines, Motorola i Cadillac – marka samochodów należąca do koncernu General Motors. (“Advertising Age”)