Kraj

Polsat notuje największy wzrost czasu nadawania bloków reklamowych

Z danych AGB Polska w okresie 1-21 lipca 2003 r. wynika, że lipiec jest sezonem zwiększonego czasu nadawania bloków reklamowych...

Z danych AGB Polska w okresie 1-21 lipca 2003 r. wynika, że lipiec jest sezonem zwiększonego czasu nadawania bloków reklamowych jedynie dla niektórych stacji telewizyjnych. Największy wzrost odnotował Polsat – średnio więcej o 25 minut reklam dziennie w stosunku do tego samego okresu w 2002 roku, TVN Siedem – średnio około 30 minut reklam więcej dziennie oraz rekordzista TVP3 – średnio więcej o ponad 36 minut reklam dziennie (co jest prawie 4-krotnym wzrostem w stosunku do roku 2002). TVP1 oraz TVP2 właściwie nie zwiększyły czasu przeznaczonego na emisje reklam, natomiast TVN oraz TV4 emitują mniej reklam. TVN średnio o około 10, a TV4 około 14 minut reklam mniej. Największe stacje komercyjne zwiększyły czas emisji filmów fabularnych: Polsat o 3 godziny, TVN o 4 godziny dziennie. W Polsacie nadawanych jest mniej seriali i telenoweli oraz sitcomów. W TVN nastąpił spadek o 67 proc. czasu w stosunku do roku poprzedniego emisji filmów animowanych dla dzieci i o 77 proc. telenoweli dokumentalnych. Czas nadawania telenoweli fabularnych wzrósł do 41 proc. Na wszystkich kanałach z wyjątkiem Polsatu odnotowujemy znaczny spadek emisji programów rozrywkowych. W 2003 roku w Polsacie udział emisji wszystkich programów rozrywkowych wzrósł o 57 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Większość stacji telewizyjnych zwiększa również w tym okresie liczbę emitowanych programów informacyjnych (wyjątkiem jest TVP2 odnotowująca spadek oraz TVN Siedem, który nie posiada ich w swojej ofercie). Największy wzrost nastąpił natomiast na TVP3, gdzie codziennie emitowanych jest średnio ponad 3 i pół godziny tego typu programów więcej niż w roku 2002. W Polsacie można w tym roku obejrzeć średnio o 28 minut dziennie więcej programów publicystycznych, (czyli prawie ośmiokrotnie więcej niż w roku ubiegłym).