Zagranica

Epidemia SARS spowodowała 3-proc. spadek obrotów JCDecaux

Francuski koncern reklamy zewnętrznej JCDecaux poinformował o 2,8-proc. spadku swoich obrotów w pierwszej połowie br. w porównaniu z analogicznym okresem...

Francuski koncern reklamy zewnętrznej JCDecaux poinformował o 2,8-proc. spadku swoich obrotów w pierwszej połowie br. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Obroty w pierwszych sześciu miesiącach 2003 r. zamknęły się w kwocie 758,2 mln euro. Według przedstawicieli firmy odnotowany spadek jest efektem wybuchu epidemii SARS, co w znaczący sposób odbiło się na wpływach reklamowych z sieci nośników zlokalizowanych na lotnisku w Hongkongu. Obniżeniu uległy także wpływy ze sprzedaży powierzchni reklamowej na środkach transportu miejskiego w miastach na Dalekim Wschodzie. Gorsze wyniki finansowe mają również spółki JCDecaux zajmujące się sprzedażą powierzchni ekspozycyjnych na tzw. meblach miejskich w Niemczech i Holandii. Rosnącą sprzedaż notują natomiast firmy JCDecaux w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Australii i Europie Centralnej. Jean-Francois Decaux, chairman & co-chief executive officer koncernu, twierdzi, że przewidywane w pierwszym półroczu br. trudne warunki ekonomiczne uzasadniają osiągane obecnie wyniki ze sprzedaży i są zgodne z prognozami koncernu. Uważa, że oznaki poprawy na rynkach europejskich i w USA już są widoczne, co przełoży się na polepszenie efektów sprzedażowych w drugiej połowie br. (“BrandRepublic”)