Kraj

McDonald's Polska planuje zmianę wystroju restauracji

Koncern McDonald's zapowiada zmianę wystroju swoich restauracji. "Chcemy, by nasze punkty szły w stronę miejsc o charakterze casual dining i...

Koncern McDonald’s zapowiada zmianę wystroju swoich restauracji. “Chcemy, by nasze punkty szły w stronę miejsc o charakterze casual dining i odpowiadały gustom polskich klientów sieci” – mówi Krzysztof Kłapa, rzecznik prasowy McDonald’s Polska. Punkty McDonald’s mają być miejscami zachęcającymi do spędzania w nich więcej czasu, co wiąże się także ze zmianą oświetlenia. Początkowo inny wystrój otrzymają restauracje nowo otwierane, następnie zmienione zostaną już istniejące. Największym zróżnicowaniem będą się charakteryzowały restauracje wolno stojące, jako że niektóre z tych, które są umiejscowione w centrach miast, już zostały zaprojektowane z myślą o otoczeniu. Krzysztof Kłapa mówi, że koncepcje wystroju restauracji McDonald’sa zostały wytyczone przez francuski oddział koncernu, gdzie istnieją restauracje o wnętrzach typu country & western czy restauracje, gdzie zastosowano wiele elementów stalowych. Firma nie podaje, kiedy dokładnie wszystkie restauracje zostaną dostosowane do nowej strategii, ale wiadomo, że wszystkie tegoroczne projekty będą już uwzględniały nowe koncepcje wystroju. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w związku ze zmianami wnętrz restauracji McDonald’s planuje organizację konkursu skierowanego do architektów, projektantów wnętrz i studentów w celu skuteczniejszej realizacji swojej strategii. Koncern nie potwierdza jeszcze tych planów i nie chce zdradzać ich szczegółów. Zmiana wystroju restauracji jest częścią globalnej strategii “Plan to Win”, na którą składa się 5 elementów: People, Product, Place, Price, Promotion. (PU)