Zagranica

The Food Commission chce ograniczyć reklamę junk food

Według najnowszego raportu brytyjskiej The Food Commission wydatki na reklamę producentów junk food są 500 razy większe niż budżety marketingowe...

Według najnowszego raportu brytyjskiej The Food Commission wydatki na reklamę producentów junk food są 500 razy większe niż budżety marketingowe firm promujących zdrowy styl życia. Zdaniem jej przedstawicieli najbardziej narażoną na ryzyko grupą konsumentów są dzieci. Do nich najczęściej kierowane są reklamy produktów żywnościowych zawierających duże ilości cukru, produktów tłustych i zawierających niewiele wartości odżywczych. Raport komisji zatytułowany “Broadcasting Bad Health: Why food marketing to children needs to be controlled” krytykuje działania marketingowe adresowane do dzieci, podejmowane przez takie firmy jak McDonald’s, Burger King, KFC czy Mars. Statystyki raportu wskazują, że ponad połowa telewizyjnych budżetów reklamowych adresowanych do dzieci pochodzi od producentów żywności, a trzy czwarte ich reklam wspiera sprzedaż produktów wysokokalorycznych i niepełnowartościowych. “Sprzedaż junk food oraz napojów zawierających wysoki poziom cukru jest wspierana gigantycznymi budżetami reklamowymi, co skutecznie ogranicza edukację dzieci i docieranie do nich z informacjami o zdrowej diecie” – twierdzi Kath Dalmeny, współautor raportu. Producentów junk food broni brytyjska organizacja Advertising Association, według której ich działania reklamowe poddawane są surowej środowiskowej kontroli. Zdaniem analityków rynku raport The Food Commission stanowi jeden z pierwszych sygnałów wzywających do wprowadzenia zakazu reklam żywności kierowanej do dzieci, podobnego do tych, jakimi ograniczono działania marketingowych koncernów tytoniowych. (“BrandRepublic”)