Kraj

Sieć ZenithOptimedia wdraża strategię ROI i zmienia corporate identity

Sieć domów mediowych ZenithOptimedia należąca do grup Publicis i Cordiant Communications jest w trakcie repozycjonowania i rebrandingu. Domy mediowe należące...

Sieć domów mediowych ZenithOptimedia należąca do grup Publicis i Cordiant Communications jest w trakcie repozycjonowania i rebrandingu. Domy mediowe należące do sieci ZenithOptimedia, a w Polsce są to Zenith Media oraz Optimedia Poland, pozycjonuje się obecnie jako The ROI Agency, czyli “agencje zwrotu inwestycji” (z ang. return on investment). Nowe pozycjonowanie i związane z nim zasady są obecnie prezentowane klientom ZenithMedia oraz Optimedia Poland. Klienci dowiadują się o pięciu zasadach strategii zwrotu inwestycji stosowanych przez agencje należące do sieci ZenithOptimedia: inwestujemy, a nie wydajemy pieniądze klientów, interesują nas wyniki, a nie dane wyjściowe, wierzymy w tworzenie z konsumentami silnych więzi, które zapewniają najwyższe zwroty z inwestycji, naszym celem jest zwiększenie efektywności marketingowej, najważniejsza jest dla nas ocena i maksymiliowanie zwrotu z inwestycji. “Przy tworzeniu nowych zasad funkcjonowania sieci ZenithOptimedia korzystano z sugestii naszych klientów na temat tego, czego oni oczekują od agencji mediowej” – powiedział Jakub Potrzebowski, dyrektor generalny Zenith Media. Jednoczeście z repozycjonowaniem ZenithOptimedia wprowadzana jest nowa identyfikacja wizualna agencji. W Polsce zasieśnia się współpraca między Zenith Media a Optimedia Poland na poziomie negocjacji z mediami, buyingu i inwestycji w badania. “Jesteśmy w trakcie rejestracji struktury buyingowej o nazwie ZenithOptimedia” – powiedział Potrzebowski. Według danych cennikowych obie agencje dysponowały w 2002 r. budżetami w wysokości około 730 mln zł (źródło: Zenith Media). Klientami Zenith Media są obecnie m.in.: Toyota Motor Polska, PZ Cussons, Millennium BIG Bank Gdański, Hoop SA, PZU, a do głównych klientów Optimedia Poland należą: L’Oreal (od początku br.), Eurozet, SC Johnson, Pekao SA i Hewlett-Packard. Personalnie negocjacjami z mediami zajmują się ze strony Zenith Media Wojciech Piekarski – media buying & research director, a ze strony Optimedia Poland – Iwona Jaśkiewicz, dyrektor działu buyingu. Oba domy mediowe zachowają niezależność na poziomie strategicznym i pozyskiwania nowych klientów. Jak powiedział Potrzebowski, niewykluczone, że w przyszłości negocjacje z mediami będą się odbywały przy współudziale trzeciego z domów mediowych należących do sieci Publicis w Polsce – Starcomu. (PR)