Zagranica

Organizatorzy Epica 2003 korygują regulamin przyznawania nagród

Organizatorzy europejskiego konkursu reklamowego Epica (17. edycja) zdecydowali, że jury będzie wręczać dwie nagrody główne Epica d'Or zamiast jak dotychczas...

Organizatorzy europejskiego konkursu reklamowego Epica (17. edycja) zdecydowali, że jury będzie wręczać dwie nagrody główne Epica d’Or zamiast jak dotychczas jednej. Pierwsza nagroda trafi do autora najlepszej reklamy telewizyjnej, drugą uhonorowana zostanie najlepsza praca reklamowa zgłoszona w kategoriach innych mediów. W historii festiwalu tylko raz zdarzyło się, że Grand Prix uhonorowano reklamę prasową (reklama prasowa dla firmy Levi’s przygotowana przez McCann-Erickson Mediolan w 1991 r.). W ub.r. plakat reklamowy pisma “The Economist” (pt. “The Missing Piece” przygotowany przez AMV/BBDO) przegrał jedynie kilkoma głosami walkę o tytuł Epica d’Or z reklamą telewizyjną Peugeota 206 (pt. “The Sculptor”, Euro RSCG Mediolan). Poza tym podczas tegorocznej edycji konkursu zwiększona zostanie liczba kategorii, w których oceniane będą nadsyłane prace – z 33 do 36. Ma to związek z wprowadzeniem czterech nowych kategorii, w których będą oceniane reklamy interaktywne: internet sites, online ads, online films i integrated campaigns. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 23 stycznia 2004 r. w irlandzkim Dublinie. Gospodarzem imprezy będzie magazyn “IMJ”, wiodące w Irlandii pismo poświęcone zagadnieniom reklamy i marketingu, które będzie obchodzić jubileusz 30-lecia istnienia. Jury konkursu Epica składa się z przedstawicieli 30 europejskich magazynów branżowych wydawanych w 23 krajach. W ub.r. na konkurs nadesłano ponad 5 tys. prac reklamowych z 635 firm działających na 42 rynkach. Termin nadsyłania prac na tegoroczny konkurs upływa pod koniec września br. (“Epica”)