Kraj

"National Geographic" po polsku w półmilionowym nakładzie

Zadebiutowała polska edycja "National Geographic", wydawana przez G+J RBA. Ma 500 tys. nakładu i blisko 200 stron. Cena promocyjna (pierwsze...

Zadebiutowała polska edycja “National Geographic”, wydawana przez G+J RBA. Ma 500 tys. nakładu i blisko 200 stron. Cena promocyjna (pierwsze dwa numery) wynosi 5 zł (następnie 8,5 zł). Aktualna jest oferta promocyjnej prenumeraty rocznej -60 zł. Pismo startuje przy wsparciu kampanii (TVP1, TVP2, TVN, RTL7, Radio Zet, RMF, podświetlane nośniki wewnątrz budynków). Na promocję pierwszych trzech numerów wydawnictwo przeznaczyło 2,5 mln zł. Trwa też Wielka Wystawa Fotografii “National Geographic” (teraz w Szczecinie, będzie jeszcze w 7 miastach). Polska edycja ma już 30 tys. prenumeratorów. Naczelnym polskiej edycji został Dariusz Raczko, współpracujący z G+J od ponad 2 lat. Wcześniej m.in. związany był z Ipaco Press (“Dom & Wnętrze”, “Dom & Świat”). Pierwszy numer polskiej edycji “NG” jest zbiorem najlepszych materiałów z kilku ostatnich amerykańskich wydań magazynu. Kolejne polskie numery będą tłumaczeniami bieżących wydań amerykańskich (tak jak inne narodowe edycje). W każdym polskim numerze będą też rodzime rubryki (i rozszerzenia tłumaczeń). Wyłączność na sprzedaż powierzchni reklamowej magazynu posiada Agencja Star’s. W pierwszym numerze reklamują się m.in. branże: motoryzacyjna, telefonia, finansowa oraz linie lotnicze. (KP)