Kraj

Wody mineralne: Danone, Nestle i Hoop w czołówce

ACNielsen podał wyniki sprzedaży wód mineralnych w lipcu - najważniejszym zwykle dla tej branży miesiącu. W kategorii udziałów ilościowych wśród...

ACNielsen podał wyniki sprzedaży wód mineralnych w lipcu – najważniejszym zwykle dla tej branży miesiącu. W kategorii udziałów ilościowych wśród producentów prowadzi Danone z 18,2 proc. udziałów, na drugiej pozycji jest Nestle (10,4 proc.), a trzeciej Ustronianka (5,0 proc.). Wśród marek najlepiej wypada należący do Danone’a Żywiec (14,3 proc.), za nim jest Nałęczowianka koncernu Nestle (9,0 proc.) i Arctic Hoopa (4,3 proc.). W porównaniu z czerwcem swoje wyniki poprawił znacząco Arctic, lepiej sprzedaje się Żywiec, Nałęczowianka odnotowała lekki spadek. Pierwsza trójka brandów przedstawia się identycznie w przypadku udziałów wartościowych. Prowadzi Żywiec z 18,6 proc. udziałow, później jest Nałęczowianka (13,1 proc.), a następnie Arctic (5,9 proc.). Także w tej klasyfikacji Arctic i Żywiec wzrosły w porównaniu z czerwcem, spadek odnotowała Nałęczowianka. Obserwując trendy podziału rynku w ostatnich 12 miesiącach, można zauważyć, że chociaż udziały Nałęczowianki spadły ostatnio, to przez długi czas marka ta notowała duże wzrosty. Widoczny jest także wzrost sprzedaży Arctic o kilkadzisiąt procent w stosunku do lipca 2002 r. – marka miała wówczas 3,3 proc. udziałów ilościowych. (TW)