Kraj

Unilever, PTK Centertel, McDonald's i "Super Express" partnerami Kropka

TVN będzie wspierał swoją nową jesienną ramówkę w ramach drugiej edycji promocji interaktywnej Kropek. Celem tej akcji marketingowej jest umocnienie...

TVN będzie wspierał swoją nową jesienną ramówkę w ramach drugiej edycji promocji interaktywnej Kropek. Celem tej akcji marketingowej jest umocnienie oglądalności programów TVN-u i zaproponowanie klientom niestandardowej kampanii promującej ich produkty. Druga edycja Kropka, podobnie jak pierwsza, została przygotowana przez TVN we współpracy z partnerami reklamowymi i holenderską firmą TV Miles. Partnerzy zaangażowani w drugę edycję Kropka to: Unilever (marki Domestos i Signal), PTK Centertel (marka Idea), McDonald’s i dziennik “Super Express”. Specjalne światłoczułe krążki (tzw. Kropki) będą dystrybuowane z wybranymi produktami firm biorących udział w promocji. Krążki należy nakleić na ekran telewizora w czasie emisji wybranych, wskazanych programów TVN-u, a następnie wrzucić do specjalnych skrzynek umieszczonych w restauracjach McDonald’sa i punktach sprzedaży sieci Idea lub wysłać pocztą. “Ponieważ badania naszego działu analiz przy pierwszej edycji Kropka wskazywały, że po 8 tygodniach spontaniczna świadomość marki wyniosła 72 proc., a 99 proc. osób uznało promocję za nowatorską, doszliśmy do wniosku, że w kolejnej edycji nacisk powinien zostać położony nie tyle na działania wizerunkowe, ile na odświeżenie kreacji” – powiedział Marek Szafarz, dyrektor działu marketingu TVN-u. Odświeżenie kreacji dotyczy zmiany w samym koncepcie promocji. Spoty pokazywane w TVN-ie mają mieć raczej charakter reklamowy niż autopromocyjny, nacisk położono na animacje. Zmienione zostanie logo promocji. Pozostają natomiast hasło (“Przygarnij Kropka”) i sam mechanizm promocji. Przygotowująca Kropka firma TV Miles powstała w 1994 r. w Holandii. Specjalizuje się w integracji działań marketingowych różnych marek. Koszty przygotowania drugiej edycji Kropka nie zostały ujawnione. Jednym z celów promocji jest wsparcie nowych formatów w TVN-ie, o których pisaliśmy w DS “MMP” 1 sierpnia br. Równocześnie kierownictwo stacji zapowiedziało rozbudowanie oferty filmowej. “Dzięki podpisaniu umowy z wytwórnią Paramount Pictures silnie wzmocniona zostaje nasza oferta filmowa. W najbliższym sezonie na antenie TVN-u wyemitowanych zostanie około 100 premier filmowych” – mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN-u. Najsilniejsze pasma filmowe mają być emitowane w piątek i sobotę. (MG, PM)