Kraj

Sony Ericsson przygotowuje debiut trzech nowych modeli telefonów

Sony Ericsson, producent telefonów komórkowych, zaprezentował wczoraj trzy nowe modele, które zamierza wprowadzić na polski rynek w ostatnim kwartale br....

Sony Ericsson, producent telefonów komórkowych, zaprezentował wczoraj trzy nowe modele, które zamierza wprowadzić na polski rynek w ostatnim kwartale br. “Najbardziej liczymy na sprzedaż nowego modelu T230, który ma być ofertą dla masowego odbiorcy. Przed świętami Bożego Narodzenia będziemy starali się wprowadzić ten telefon do ofert promocyjnych operatorów” – zapowiada Piotr Kwiecień, dyrektor generalny polskiego oddziału Sony Ericsson. Kolejne dwa modele, które trafią do sprzedaży, to: Z200 (pierwszy w ofercie firmy telefon z tzw. klapką oraz możliwością zmiany koloru obudowy – przeznaczony dla tych, którzy chcą mieć modnie wyglądający telefon) oraz Z600 (najbardziej zaawansowany spośród nowych aparatow, przeznaczony dla tzw. profesjonalnych pionierów – którzy cenią wygląd i najnowocześniejsze technologie). Według Kwietnia nowe modele będą reklamowane głównie we współpracy z operatorami. Prawdopodobnie przygotowana zostanie własna kampania dla modelu Z600, ale będzie ona miała miejsce już w nowym roku – na jesień br. planowana jest bowiem duża kampania modelu T610 (informowaliśmy o tym w Dziennym Serwisie na początku lipca br.). Ma to być najważniejsza premiera Sony Ericsson na polskim rynku w tym roku. Kampania przebiegać będzie w telewizji, prasie i radiu. Według deklaracji szefa polskiego oddziału Sony Ericsson ma to być największa z prowadzonych do tej pory przez firmę samodzielnie kampanii tej marki. Jej szczegóły nie są jeszcze ujawniane. Przedstawiciele Sony Ericsson deklarują również, że globalna strategia koncernu przewiduje dalszą ewolucję od produkcji “zwykłych” aparatów telefonicznych do gadżetów multimedialnych i urządzeń w coraz większym stopniu umożliwiających korzystanie z rozrywki (zdjęcia, pliki multimedialne, gry wideo itp.). Producent zaprezentował m.in. urządzenie, które po podłączeniu do telefonu komórkowego funkcjonuje jako konsola do gier wideo (przypominająca zminiaturyzowaną wersję konsoli Sony PlayStation). Według szacunków Kwietnia Sony Ericsson na polskim rynku zajmuje obecnie czwartą pozycję z udziałem ok. 11 proc. w sprzedaży telefonów komórkowych. (MB, MG)