Kraj

Cartoon Network poszerza ofertę programową i wzmacnia działania marketingowe

Obchodzący w tym roku 5. rocznicę obecności na polskim rynku kanał telewizyjny skierowany do dzieci Cartoon Network poszerza ofertę programową....

Obchodzący w tym roku 5. rocznicę obecności na polskim rynku kanał telewizyjny skierowany do dzieci Cartoon Network poszerza ofertę programową. W okresie wrzesień-listopad br. stacja wprowadzi kilka nowych seriali animowanych (“Co nowego u Scooby’ego?”, “Vbirds”, “Klan na drzewie”, “Ozzy i Drix”, “Chris Colorado”, “Mucha Lucha”, “Duck Dodgers”). Kierownictwo stacji liczy, że hitem ramówki będzie serial “Gwiezdne wojny: clone wars” – animacja na motywach filmów s.f. George’a Lucasa. Stacja chce także wzmocnić swoje działania marketingowe. Działania te związane bedą m.in. z obudowywaniem brandu Cartoon Network. Opierać się będą przede wszystkim na kontynuacji konkursu dla szkół “Akcja animacja” (konkurs na nowego bohatera kreskówek kończący się przygotowaniem nowej animacji dla Cartoon Network) i na działaniach pozaantenowych (bloki programowe w Polsacie, sprzedaż produktów licencyjnych). Wprowadzaniu nowych seriali animowanych do ramówki towarzyszy akcja “Scooby-Doo – gdzie jesteś?”. Cartoon Network należy do Turner Broadcasting System Europe Ltd. Kanał jest obecny w Europie od 1993 r. Obecnie program jest nadawany w 11 wersjach językowych. Dociera tu do 30 mln gospodarstw. Według AGB Polska średnia oglądalność minutowa (AMR) Cartoon Network w Polsce wśród widzów z dostępem do telewizji kablowej i satelitarnej w okresie 1 stycznia – 4 września br. wynosiła 41 642 widzów, a udział w rynku widowni (SHR) w tym okresie 1,18 proc. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. stacja zarobiła na reklamach 3,95 mln zł. (PM)