Kraj

Zenith Media przejmie część budżetu Cadbury Wedel od Initiative

Dom mediowy Zenith Media przejmie prawdopodobnie część budżetu związanego z planowaniem i zakupem mediów dla firmu Cadbury Wedel od domu...

Dom mediowy Zenith Media przejmie prawdopodobnie część budżetu związanego z planowaniem i zakupem mediów dla firmu Cadbury Wedel od domu mediowego Initiative Warszawa. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że rozmowy w tej sprawie są bardzo zaawansowane. Przekazanie budżetu odbędzie się bez przetargu. Prawdopodobnie Zenith Media będzie się zajmował zakupem telewizji, a zakup innych mediów oraz planowanie pozostaną w gestii Initiative Warszawa. Rafał Kunysz, media manager w Cadbury Wedel, powiedział, że nic mu w tej sprawie nie wiadomo. Jakub Potrzebowski, dyrektor generalny w Zenith Media, nie skomentował tej informacji, podobnie jak przedstawiciele Initiative Warszawa. W tym roku (styczeń-sierpień) Cadbury Wedel wydał na kampanie reklamowe 31,7 mln zł, z czego 30,2 mln zł alokowano w telewizji (Expert Monitor). W ubiegłym roku wydatki Cadbury Wedel rozkładały się następująco: 68,9 mln zł – ogółem, 63 mln zł w telewizji. Od kilku miesięcy toczy się przetarg globalny na obsługę budżetu koncernu Cadbury Schweppes, do którego należy Cudbury Wedel. Budżet ten szacowany jest na 250 mln dol. Wynik tego przetargu nie będzie miał najpewniej wpływu na rynek polski. (PR)